DaGrunt: Keskinkertaisuuden yläpuolelle nouseminen
Re: DaGrunt: Keskinkertaisuuden yläpuolelle nouseminen
Pyyntö ylläpidolle, olisiko mahdollista linkittää alkuperäinen englanninkielinen artikkeli vaikka tekstin loppuun? Jotenkin vaikutti tosi tönköltä suomeksi mitä nopeasti katselin (propsit silti suomentajalle!)
- DaGrunt
- Lempipeli: NL Texas medium (< 1000)
- Lempipelin koko: Short
DaGrunt kirjoitti:Pyyntö ylläpidolle, olisiko mahdollista linkittää alkuperäinen englanninkielinen artikkeli vaikka tekstin loppuun? Jotenkin vaikutti tosi tönköltä suomeksi mitä nopeasti katselin (propsit silti suomentajalle!)
Älä niuhota, astu ulos siitä laatikosta!
ps. hyvä teksti, oli kieli mikä tahansa, luin jo 2p2:sta aikaisemmin
Luck never gives, it only lends.
- JerryD
- Lempipelin koko: Short & Heads-up
Mielettömän hyvä kirjoitus. Kannattaakohan näin hyvää informaatiota edes kirjoittaa foorumille? Voi mennä -Ev puolelle.
Tuo on suuri ongelma lähes kaikilla pelaajilla, että töitä pelaamisen ohessa ei vaan tule tehtyä tarpeeksi. Kun asiat on oppinut "sinnepäin" niin marginaalisten säätöjen tekeminen peliin tuntuu usein ylimääräiseltä ja aikaa vievältä. Jos luonnostaan vielä ei ole matemaattisesti lahjakas tai kiinnostunut asioiden pyörittämisestä niin EV-laskut tuntuvat varmasti työläiltä. Ei hätää, kyllä pokerista voittaa vielä ilman mitään matematiikkaa, mutta ei varmasti niin paljon kuin voisi voittaa edes pienellä panostamisella siihen.
Kun on tarpeeksi kauan on tekemättä mitään, peli alkaa helposti pirstoutua ja tuntee tekevänsä yhä enemmän random asioita, vaikka kehityksen pitäisi olla aivan toiseen suuntaan. Minulle on ainakin käynyt näin NL400:ssa, jossa tuntuu, että voittamisen pitäisi olla helppoa, mutta koko ajan tekee hallitsemattomia asioita joita ei ennen tehnyt. Yksi suuri syy voi olla vaan kiinnostuksen loppuminen niin. Sitten taas NL600 shoteissa kiinnostusta tuntuu löytyvän ja peli on aivan erilaista ja tilanteisiin lähtee valmistautumaan jo pf aivan eri tavalla.
Erittäin hyvin eron huomasi NL200 peleissä, joita pelailin tuossa jonkun verran autopilotilla liian montaa pöytää ja levelöin itseni käsi toisensa jälkeen tappiolle. Voittaminen ei vain onnistu ellei peliä lähesty analyyttisesti. Eivät vastustajat vaan voi olla hyviä, mutta pelasin vaan juuri sillä tavalla kuin he halusivat minun pelata.
Suurin ongelma tähän degeneroitumiseen on juuri laiskuus ja liian suuren pöytämäärän pelaaminen, jossa miettimistä vaativat tilanteet pitää jatkuvasti huitoa jotenkin ja usein menee metsään jos ei ajattele. Erityisen vaarallista on jos actionin kaipaamisen vuoksi huitoo tilanteet ilman ajattelua aggrolinjoille. Sitä sanotaan myös spewiksi.
Tuo on suuri ongelma lähes kaikilla pelaajilla, että töitä pelaamisen ohessa ei vaan tule tehtyä tarpeeksi. Kun asiat on oppinut "sinnepäin" niin marginaalisten säätöjen tekeminen peliin tuntuu usein ylimääräiseltä ja aikaa vievältä. Jos luonnostaan vielä ei ole matemaattisesti lahjakas tai kiinnostunut asioiden pyörittämisestä niin EV-laskut tuntuvat varmasti työläiltä. Ei hätää, kyllä pokerista voittaa vielä ilman mitään matematiikkaa, mutta ei varmasti niin paljon kuin voisi voittaa edes pienellä panostamisella siihen.
Kun on tarpeeksi kauan on tekemättä mitään, peli alkaa helposti pirstoutua ja tuntee tekevänsä yhä enemmän random asioita, vaikka kehityksen pitäisi olla aivan toiseen suuntaan. Minulle on ainakin käynyt näin NL400:ssa, jossa tuntuu, että voittamisen pitäisi olla helppoa, mutta koko ajan tekee hallitsemattomia asioita joita ei ennen tehnyt. Yksi suuri syy voi olla vaan kiinnostuksen loppuminen niin. Sitten taas NL600 shoteissa kiinnostusta tuntuu löytyvän ja peli on aivan erilaista ja tilanteisiin lähtee valmistautumaan jo pf aivan eri tavalla.
Erittäin hyvin eron huomasi NL200 peleissä, joita pelailin tuossa jonkun verran autopilotilla liian montaa pöytää ja levelöin itseni käsi toisensa jälkeen tappiolle. Voittaminen ei vain onnistu ellei peliä lähesty analyyttisesti. Eivät vastustajat vaan voi olla hyviä, mutta pelasin vaan juuri sillä tavalla kuin he halusivat minun pelata.
Suurin ongelma tähän degeneroitumiseen on juuri laiskuus ja liian suuren pöytämäärän pelaaminen, jossa miettimistä vaativat tilanteet pitää jatkuvasti huitoa jotenkin ja usein menee metsään jos ei ajattele. Erityisen vaarallista on jos actionin kaipaamisen vuoksi huitoo tilanteet ilman ajattelua aggrolinjoille. Sitä sanotaan myös spewiksi.
"I've always believed the mind is the best weapon." -John Rambo
- Possu81
Kiitos erinomaisesta kirjoiutuksesta!
-Millman
-Millman
Millmanin Pokerjourney pokeripaivakirjat/millmanin-pokerjourney-t28102.html
- Millman
- Lempipelin koko: Full
Tuo oman huonouden/omien heikkouksien tajuaminen/oman taidon yliarvioiminen on varmaan ongelma numero yksi suurimmassa osassa wannabe pro:ta.
< Tirppa> hienointa maailmassa: limit hold emia leikkirahalla
< Frosted> taaloilla?
< Frosted> taaloilla?
- Tirppa
Tirppa kirjoitti:Tuo oman huonouden/omien heikkouksien tajuaminen/oman taidon yliarvioiminen on varmaan ongelma numero yksi suurimmassa osassa wannabe pro:ta.
Mulla asia on toisinpäin. Ihmettelen, kuinka voin paisteilemalla tehdä niinkin hyvää tulosta kuin teen. Virheitä tulee päivittäin ja siitä huolimatta pelaan selvästi voitollista peliä.
Erittäin hyvä kirjoitus!
- Rohmutokko
- Lempipelin koko: Full
Math is idiotic. Aivan sama, vaikka olisi mikä matikkanero. Jos ei runnaa niin ei runnaa. Onhan se hienoa laittaa rahat sisään suosikkina. Jollain ne kädet voivat jopa pitää. Joko sitä runnaa tai ei, ei mulle ainakaan Sklanskeistä ole iloa.
"RAY lupaa turvallisempaa pelaamista
Turvallisuus näkyy esimerkiksi siten, että pelaajille palautetaan pienempi osuus voittoina, jotta pelaaminen ei olisi liian houkuttelevaa."
Turvallisuus näkyy esimerkiksi siten, että pelaajille palautetaan pienempi osuus voittoina, jotta pelaaminen ei olisi liian houkuttelevaa."
-

julaak - Viestit: 850
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
Mainio artikkeli asiasisällön puolesta.
Tuossa tuli monia pointteja joita olen myös itse miettinyt ja jotka saivat minut lopulta lopettamaan haaveilut pelimäärien kasvattamisesta. Laiskuus on ikävä luonteenpiirre. Muutama vuosi sitten luin joitain kirjoja ja kuvittelin perusasiat opittuani osaavani pelata, en miettinyt jakoja, enkä oikeastaan koskaan tiennyt miksi tein mitä tein. Elin haavemaailmoissa ja olisipa joku kirjoittanut tämän artikkelin jo vuonna 2005 (mutta tuskinpa olisin älynnyt sen pointtia silloin)
Nykyisin huvipelaajana pokeri maistuu erittäin hyvälle silloin harvoin kun sitä herkkua on tarjolla. Lisää tällaista! Ehkäpä tällaisista kirjoituksista saa jotain irti satunnaisiin kotipeleihin ja kassukarkeloihin
Tuossa tuli monia pointteja joita olen myös itse miettinyt ja jotka saivat minut lopulta lopettamaan haaveilut pelimäärien kasvattamisesta. Laiskuus on ikävä luonteenpiirre. Muutama vuosi sitten luin joitain kirjoja ja kuvittelin perusasiat opittuani osaavani pelata, en miettinyt jakoja, enkä oikeastaan koskaan tiennyt miksi tein mitä tein. Elin haavemaailmoissa ja olisipa joku kirjoittanut tämän artikkelin jo vuonna 2005 (mutta tuskinpa olisin älynnyt sen pointtia silloin)
Nykyisin huvipelaajana pokeri maistuu erittäin hyvälle silloin harvoin kun sitä herkkua on tarjolla. Lisää tällaista! Ehkäpä tällaisista kirjoituksista saa jotain irti satunnaisiin kotipeleihin ja kassukarkeloihin
- FatGreggie
Linkki englanninkieliseen versioon: http://forumserver.twoplustwo.com/39/small-stakes-pl-nl/my-pooh-bah-post-rising-above-mediocrity-658548/
- DaGrunt
Possu81 kirjoitti:Mielettömän hyvä kirjoitus. Kannattaakohan näin hyvää informaatiota edes kirjoittaa foorumille? Voi mennä -Ev puolelle.
Todennäköisesti ei kannata, mutta luotan siihen että ne jotka ovat olleet liian laiskoja tekemään näitä asioita eivät ole yhden tekstin takia muuttumassa. Pahat tavat pysyvät tiukassa.
- DaGrunt
DaGrunt kirjoitti:Possu81 kirjoitti:Mielettömän hyvä kirjoitus. Kannattaakohan näin hyvää informaatiota edes kirjoittaa foorumille? Voi mennä -Ev puolelle.
Todennäköisesti ei kannata, mutta luotan siihen että ne jotka ovat olleet liian laiskoja tekemään näitä asioita eivät ole yhden tekstin takia muuttumassa. Pahat tavat pysyvät tiukassa.
Eikös tämän kirjoitus ole = Opettele pelaamaan ja muuntele peliä vastustajan mukaan. Tutki omaa ja vastustajiesi peliä. Parannat peliesi tuottoa tekemällä työtä.
Olet kirjoittanut jutun hyvin, joten olet ansainnut hyvän palautteesi.
Itse aloitin pelaamisen 2005. Viime vuonna pelailin muutaman kuukauden NL100 ja NL200. Sain HEMissä reilut BB/100 tulokset (>+30BB/100). Käsiä kuitenkin aika vähän. Lähinnä siitä jäi hyvä tunne, että pystyn kyseiset pelit biittaamaan. Tiettyä kyllästymistä tuli kuitenkin pelaamiseen...
Tällä hetkellä olen pokeritauolla. Tavoitteeni on käyttää vuosi 2010 pokerin tutkimiseen, kirjojen lukemiseen ja videoiden katseluun. Teen haastavaa työtä, joka on suhteellisen hyvin palkittu. Rahan vuoksi minun ei tarvitse pelata. Sen sijaan, että lopettaisin pelaamisen, teinkin päätöksen pokerin opiskelusta ja taitotason nostamisesta uudelle tasolle.
- Golden
- Lempipelin koko: Full & Short
Golden kirjoitti:DaGrunt kirjoitti:Possu81 kirjoitti:Mielettömän hyvä kirjoitus. Kannattaakohan näin hyvää informaatiota edes kirjoittaa foorumille? Voi mennä -Ev puolelle.
Eikös tämän kirjoitus ole = Opettele pelaamaan ja muuntele peliä vastustajan mukaan. Tutki omaa ja vastustajiesi peliä. Parannat peliesi tuottoa tekemällä työtä.
Olet kirjoittanut jutun hyvin, joten olet ansainnut hyvän palautteesi.
Itse aloitin pelaamisen 2005. Viime vuonna pelailin muutaman kuukauden NL100 ja NL200. Sain HEMissä reilut BB/100 tulokset (>+30BB/100). Käsiä kuitenkin aika vähän. Lähinnä siitä jäi hyvä tunne, että pystyn kyseiset pelit biittaamaan. Tiettyä kyllästymistä tuli kuitenkin pelaamiseen...
Tällä hetkellä olen pokeritauolla. Tavoitteeni on käyttää vuosi 2010 pokerin tutkimiseen, kirjojen lukemiseen ja videoiden katseluun. Teen haastavaa työtä, joka on suhteellisen hyvin palkittu. Rahan vuoksi minun ei tarvitse pelata. Sen sijaan, että lopettaisin pelaamisen, teinkin päätöksen pokerin opiskelusta ja taitotason nostamisesta uudelle tasolle.
Siis aiot opiskella pokeria. mutta et pelata? Et luultavasti tule oppimaan paljon mitään.
-

Pek - Viestit: 599
Kätkeytyykö nimimerkin taakse Jorma Vuoksenmaa?
"I've always believed the mind is the best weapon." -John Rambo
- Possu81
Nyt kaikki aikaisemmat kommentoijat oppivat varmaankin pelaamaan sitä kuuluisaa "parempaa pokeria". Pakko oppia kun 21-v. nöösi "ei ole koskaan mennyt poikki". Voi hyvää päivää millä tasolla täällä nää jutut liikkuu. Ja jengi kuolaa perässä "Viddu miten kova kundi ja hiano kirjoittaja".
Mä tulostan nää teidän kommentit paperille ja liimaan ne tähän mun koneelle niin aina kun meinaan mennä poikki tai motivaatio on kateissa tai FPS hiipii peliiin niin mä luen nää teidän suitsutukset. Ja taas pokeri sujuu!
Mä tulostan nää teidän kommentit paperille ja liimaan ne tähän mun koneelle niin aina kun meinaan mennä poikki tai motivaatio on kateissa tai FPS hiipii peliiin niin mä luen nää teidän suitsutukset. Ja taas pokeri sujuu!
- Ray Blue
DaGrunt kirjoitti:Todennäköisesti ei kannata, mutta luotan siihen että ne jotka ovat olleet liian laiskoja tekemään näitä asioita eivät ole yhden tekstin takia muuttumassa. Pahat tavat pysyvät tiukassa.
Jos kaiken maailman kirjojen lukemisesta ja koulusivistyksestä olisi jotain apua pokerin pelaamisessa niin minäkin asuisin nyt Monacossa. Sen sijaan grindaan n.$14/h ja ihmettelen, eikö 16 vuoden kokemuksella ja "pokerin opiskelulla" ole vieläkään päästy isompiin tienesteihin.
Artikkeli oli optimistinen.
- allinalli