SirKepolan matkat maailmanympäri!
Re: SirKepolan matkat maailmanympäri!
Mutainen vesi, anna seisahtua, selkiintyy.
- Superprain
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
- Lempipelin koko: Short
Pelit junnaa vähä paikallaan tällä hetkellä, mutta sellasta se välillä on. Suurimman osan ajasta pelaan kuiteki omasta mielestäni niin hyvin kun pystyn ja se riittää ainaki mulle itelleni vaikkei rahaa tuliskaan kokoajan. Tän kuun aikana ois tarkotus painaa mielellään 35k kättä, mutta ainakin 30k kättä. Eka viikko ei kyllä luvannut oikein hyvää, kun käsiä kertyi vaan 6k eli tulevilla kolmella viikolla on vielä kirittävää hiukan lisää ton takia.
Sitten itse asiaan eli kun kyseessä on matkablogi niin pistetään siitä hiukan juttua välillä. Varasin tossa pari viikkoa sitten lennot lämpöön takaisin eli 24.2 on lähtö Helsinki-Vantaalta kohti Bangkokin sateita ja kuumuuksia. Kyydittäjänä toimii perinteiseen tapaan Finnair ja kolmen kuukauden lipulle tuli hintaa 680e. Kattelin myös jos ois sattunu halpoja pomppulentoja vaikka KLM:lla, mutta tää helmikuu taitaa olla liian aikainen lähtökohta, jotta saisi noita +-500€:n lippuja. No Finskilläkin on uudet Airbussit vihdoin käytössä niin ei tarvitse enää istua vanhoissa MD-11 purkeissa. Pistetään siis laskuri käyntiin, 16 päivää lämpöön!
Reissun tarkemmista suunnitelmista pistän juttua myöhemmin, sillä nyt on salkkareiden vuoro jonka jälkeen takaisin sorvin ääreen.
Sitten itse asiaan eli kun kyseessä on matkablogi niin pistetään siitä hiukan juttua välillä. Varasin tossa pari viikkoa sitten lennot lämpöön takaisin eli 24.2 on lähtö Helsinki-Vantaalta kohti Bangkokin sateita ja kuumuuksia. Kyydittäjänä toimii perinteiseen tapaan Finnair ja kolmen kuukauden lipulle tuli hintaa 680e. Kattelin myös jos ois sattunu halpoja pomppulentoja vaikka KLM:lla, mutta tää helmikuu taitaa olla liian aikainen lähtökohta, jotta saisi noita +-500€:n lippuja. No Finskilläkin on uudet Airbussit vihdoin käytössä niin ei tarvitse enää istua vanhoissa MD-11 purkeissa. Pistetään siis laskuri käyntiin, 16 päivää lämpöön!
Reissun tarkemmista suunnitelmista pistän juttua myöhemmin, sillä nyt on salkkareiden vuoro jonka jälkeen takaisin sorvin ääreen.
- SirKepola
- Lempipeli: PL Omaha medium (< 1000)
Morjes,
Oon ite BKK 22-26 helmikuuta ni pistä vaik yv jos tahot käydä bilist tai muuta.
- TuoppI
TuoppI kirjoitti:Morjes,
Lähetään toki pelaamaan bilistä! Muutenkin pitäs keksii ohjelmaa ekoiks päiviks Bangkokiin kun reissukaveri eli Jotos tulee vasta ilmeisesti maaliskuun eka päivä pelipaikoille Hong Kongin kautta.
- SirKepola
Näit raportteja on kyl ollu mukava lukea. keep up the good work!
- Rollipolle
Viime aikoina on tullut pelattua paljon korttia livenä paikallisessa. Peleinä on toiminu Teksu, Crazy Pineapple sekä kaikenlaiset viritelmät omahasta. Toissaviikolla otin hyvin noista uppia, mutta viimeiset kerrat on kaikki jääny miinukselle pari biniä yhden binin ollessa 20€. Pelit on yleensä aika reppaita ja porukka reloadailee helposti illan aikana yli viittä biniä ja loppuyöstä saattaa useilla olla edessään 150-200€:n nippuja blindien ollessa 0.2 - 0.2. Eli vois sanoo, että semisyvät on pelit tuossa vaiheessa. Ei noita pelejä kyllä voi silti suoraan verrata noihi blindeihin, sillä pelissä on käytännössä joka toisella jaolla live straddle ja muutenkin alkukorotukset on lähinnä jotain 8-12bb normaalien 4-6bb:n sijaan.
Itse pelithän on aivan vitun paistikkaat eli pitkässä juoksussa tossa hommassa ei voi jäädä tappiolle, ei sit mitenkään. Ongelmana on vaan se, että itsekin tulee lähdettyä mukaan noihin 4-or-5-way arvontoihin omahassa, jossa sitten vedellään aivan pelkkää lottonumeroa. Jos tuolla jaksais kyyläillä vähänki enemmän niin rahantuloa ei voisi estää.
Viime viikolla tuli pelailtua niin paljon liveä tuolla, että samalla nettipelit kärsi aivan selvästi siitä. Vaikea jaksaa pelata paljon, kun saapuu joskus yöllä kolmelta himaan ja sitten pitäisi periaatteessa vielä jaksaa vääntää nettisessioita. Jokainen varmaan ymmärtää ettei tuossa vaiheessa oo enää kaiken skarpimmillaan, kun on ensin istunu 5h pelaamassa liveä paistien kanssa. Tästä syystä teenkin lupauksen etten mee pelaamaan liveä yli kolmea kertaa tulevan 2 viikon aikana mikä pitäisi vielä hengailla täällä kylmässä kotosuomessa. Näin ollen keskittyminen pysyy paremmin nettipeleissä eikä myöskään tuu otettua jatkuvasti hirveää tilttiä noista paistipeleistä. Päivittelen myös tästä lähtien livepeleistä tulokset tänne niin saan hiukan perspektiiviä itselleni miten ne pelit onkaan oikeasti mennyt.
Itse pelithän on aivan vitun paistikkaat eli pitkässä juoksussa tossa hommassa ei voi jäädä tappiolle, ei sit mitenkään. Ongelmana on vaan se, että itsekin tulee lähdettyä mukaan noihin 4-or-5-way arvontoihin omahassa, jossa sitten vedellään aivan pelkkää lottonumeroa. Jos tuolla jaksais kyyläillä vähänki enemmän niin rahantuloa ei voisi estää.
Viime viikolla tuli pelailtua niin paljon liveä tuolla, että samalla nettipelit kärsi aivan selvästi siitä. Vaikea jaksaa pelata paljon, kun saapuu joskus yöllä kolmelta himaan ja sitten pitäisi periaatteessa vielä jaksaa vääntää nettisessioita. Jokainen varmaan ymmärtää ettei tuossa vaiheessa oo enää kaiken skarpimmillaan, kun on ensin istunu 5h pelaamassa liveä paistien kanssa. Tästä syystä teenkin lupauksen etten mee pelaamaan liveä yli kolmea kertaa tulevan 2 viikon aikana mikä pitäisi vielä hengailla täällä kylmässä kotosuomessa. Näin ollen keskittyminen pysyy paremmin nettipeleissä eikä myöskään tuu otettua jatkuvasti hirveää tilttiä noista paistipeleistä. Päivittelen myös tästä lähtien livepeleistä tulokset tänne niin saan hiukan perspektiiviä itselleni miten ne pelit onkaan oikeasti mennyt.
- SirKepola
Siis mitä järkeä tossa on, mikset vain grindais siellä thaimaassa? Tietääkseni et kovin kauon suomessa sitten viime reissun viettänyt ole?
- ay_fukinow_sl
Oon semimontussa. Ei oo kohta varaa ees lähtee. Tai no lennot on jo maksettu niin eläähän siellä pumminakin.
"Älä anna toisen pelityylin vaikuttaa sun peliin" -Expert analysis by mattopiiskuri
-

Jotos - Viestit: 783
- Lempipelin koko: Short & Heads-up
ay_fukinow_sl kirjoitti:Siis mitä järkeä tossa on, mikset vain grindais siellä thaimaassa? Tietääkseni et kovin kauon suomessa sitten viime reissun viettänyt ole?
Tästä ei nyt aivan suoraan saa selvää, että missä ei oo sun mielestä järkeä. Jos tarkotat sitä, että miks reissailen kokoajan Suomen ja Thaimaan väliä sen sijaan, että oisin kokoajan Thaimaan suunnalla niin syitä on hyvin lyhyesti kaksi. Ensinnäkin muija on suht paljon asiaa vaikeuttava homma, koska sille ei ois kovin helppo löytää varmaan hommia Thaimaasta - siis sellasia hommia mistä jäis suomalaisessa mittakaavassa jotain taskunpohjalleki. Toinen mikä vaikeuttaa hommaa on se, että ei mulla itelläkään tulot pokerista oo ollut niin suuria, että voisin kokoajan olla reissun päällä. Tai siis voisin mie tuolla "asua" vakituisesti jos niin tahtoisin, koska sillonha kuukausikulut sais painettua johki reiluun viiteensataan euroon kuussa.
Lyhyesti voisi siis sanoa, että jos ei ois niin helmee muijaa niin todennäkösesti asuisin Thaimaassa vakituisesti ja kävisin siellä myös yliopistoa. Ei sitä tiiä tosin vaikka olisin silt joku päivä tuolla vielä opiskelemassa, sillä se kiinnostaa huomattavasti paljon enemmän kuin opiskelun alottaminen täällä kylmässä Suomessa mikä tarkottas sitä, että yli kuukauden reissuja ei paljon maailmalle enää tehtäisi hetkeen. Paitsi tietysti kesäaikaan.
Edit. Nyt kun aloin asiaa tarkemmin miettimään niin ois aika helmi ratkasu toisaalta jos muija alottas tuolla yliopiston ja ite painelis vaikka ekan vuoden vaan korttia menemään. Mutta toisaalta ois se aika vaikeeta asua muijan kanssa ympärivuoden tuolla. Muutenkaan ei lämmitä idea yhteenmuuttamisesta kovin nopealla aikataululla vielä.
- SirKepola
Miksi uudestaan Thaikkuihin? Etkös jossain vaiheessa blogia puhunut että esim. E-Amerikka kiinnostaa?
Jotenkin tuntuu että tuo Thaimaa on nykyään vähän kuin suomalaisten uusi kanarian saaret, tuttu ja turvallinen paikka johon kaikki menee. Itse voin ainakin suositella lämpimästä Latinalaisen Amerikan maita ja uskon että myös sulle reissaamisesta tykkäävänä ihmisenä nuo ovat huomattavasti thaikkuja monipuolisempia kohteita.
Jotenkin tuntuu että tuo Thaimaa on nykyään vähän kuin suomalaisten uusi kanarian saaret, tuttu ja turvallinen paikka johon kaikki menee. Itse voin ainakin suositella lämpimästä Latinalaisen Amerikan maita ja uskon että myös sulle reissaamisesta tykkäävänä ihmisenä nuo ovat huomattavasti thaikkuja monipuolisempia kohteita.
- buttis
buttis kirjoitti:Miksi uudestaan Thaikkuihin? Etkös jossain vaiheessa blogia puhunut että esim. E-Amerikka kiinnostaa?
Kiinnostaa ja kovasti! Tottahan tuo on, että ei tässä nykysin enään mitään "aallonmurtajia" olla kun Thaimaaseen matkustaa, mutta kun on tykästynyt paikkaan niin sitten on. Sen lisäksi siellä on vielä paljon nähtävää mitä ei oo ennen tullut käytyä läpi ja ajattelin nyt tällä reissulla sitten kävästä nuo läpi. Tälläisinä paikkoina mainittakoon Chiang Mai, Ko Samet, Ayutthaya, Sukothai, Nakhon Ratchasima, Udon Thani, Ko Lanta, Krabi sekä monet muut hienot paikat. Nuo kun nään nyt tällä reissulla niin ehkä mieli alkaa jo tekemään kovemmin muualle päin maailmaa. Ja näkemättömiä maitakin löytyy vielä vaikka kuinka paljon tuolla suunnalle kuten Filippiinit, Taiwan, Singapore, Kiina sekä Nepali.
Päällimmäinen syy miksen oo alkanut oikeesti tosissaan suunnittelee Etelä-Amerikan keikkaa on Espanjan kieli. Ne pienet palautteet mitä oon harvoilta tuolla päin käyneiltä saanut niin niiden mukaan espanja on niin kuin aika "vital" selviämiseen ja itse osaan laskea espanjaksi yhdestä viiteen, en mitään muuta. Eli varmaan koitan alottaa edes jonkinlaiset espanjan kielen opinnot ennen kuin lähden kuukausiksi samoilemaan Etelä-Amerikan vuorille ja viidakoihin.
Eli toisinsanoen jos joku porukka on lähössä Etelä-Amerikan suuntaan niin tulkaa vetäsee hihasta tai pistäkää viestiä tulemaan tätä kautta
- SirKepola
Joo tuo espanjan kieli on kyllä kieltämättä hyvä olla jotenkuten hallussa. Muistin ilmeisesti väärin että olisit sitä jo osannut ja siksi lähinnä ihmettelin miksi valinta kääntyi thaikkuihin.
Paikanpäällä espanjan kielen kuitenkin oppii melko hyvin muutamaan kuukauteen, jos on alkeet jaksanu käydä esim. jossain yliopistossa tms. Mutta tosiaan reissusta saa kyllä huomattavasti enemmän irti espanjan opintojen jälkeen.
Maita, joita itse ainakin voin suositella latinalaisen amerikan puolella on: Meksiko (vaatii oman reissunsa, jos haluaa käydä läpi), Kolumbia, Costa Rica, Panama, Argentiina, Peru.
Guatemalasta eikä Belizestä ole itsellä kokemuksia, mutta näistä olen kuullut lähinnä negatiivista.
Hauskaa reissua Thaikkuihin, toivottavasti jaksat päivitellä blogia! A+ kirjoituksia ollut!
Paikanpäällä espanjan kielen kuitenkin oppii melko hyvin muutamaan kuukauteen, jos on alkeet jaksanu käydä esim. jossain yliopistossa tms. Mutta tosiaan reissusta saa kyllä huomattavasti enemmän irti espanjan opintojen jälkeen.
Maita, joita itse ainakin voin suositella latinalaisen amerikan puolella on: Meksiko (vaatii oman reissunsa, jos haluaa käydä läpi), Kolumbia, Costa Rica, Panama, Argentiina, Peru.
Guatemalasta eikä Belizestä ole itsellä kokemuksia, mutta näistä olen kuullut lähinnä negatiivista.
Hauskaa reissua Thaikkuihin, toivottavasti jaksat päivitellä blogia! A+ kirjoituksia ollut!
- buttis
buttis kirjoitti:Maita, joita itse ainakin voin suositella latinalaisen amerikan puolella on: Meksiko (vaatii oman reissunsa, jos haluaa käydä läpi), Kolumbia, Costa Rica, Panama, Argentiina, Peru.
Jooh itellä ois kovin mielenkiinto tuolla suunnalla tällä hetkellä Venezuelaan, Kolumbiaan, Panamaan sekä Costa Ricaan. Nuo kaikki 4 ois myös sopivasti sijoitettu toistensa viereen eli kerkeäis suht ok aikataulussa noita kiertää.
- SirKepola
Soneran rakas kaapeli-laajakaista on näyttänyt taas parastaan ja reiluun vuorokauteen ei oo päässyt nettiin ollenkaan. Tilteissä menin sit hakemaan tänään mobiililaajakaistaa varalle parin viikon ajaksi ja kas kummaa, netti toimiki oikein hyvin taas himassa. No nyt on vähäksi aikaa sitten pari eri nettiä käytössä niin ei pitäisi olla sen kanssa ongelmaa, tosin molemmat on kyllä Soneralta eli eihän sitä tiedä vaikka kaikki lahoais taas käsiin hetkessä.
Matkavalmisteluita pitäisi tehdä sen verran, että pitäisi hakea matkavakuutus jostain. Tai on mulla se IF:n jatkuva matkavakuutus kokoajan, mutta se on vaan 45vrk reissun alkamisesta voimassa ja pitäisi ottaa se 45vrk lisäpäiviä jotka maksais about satasen. Oon kuitenkin ajatellut jos vaihtais firmaa reissun ajaksi, sillä ne kaksi asiaa minkä takia oon pitänyt IF:ia parhaana vaihtoehtona aikasemmin(hyvät sopimusairaalat sekä hyvin ongelmitta toimiva korvauspalvelu) on näyttänyt persettä viime reissun osalta. Ensinnäkin IF:n mainostama suoralaskutus ei toimi yhtään missään vaikka niin luvataan(saattaa toimia jos jää tuntikausiksi odottamaan mahdollista hyväksyntää SOS Internationalista) ja sen lisäksi IF:n lupaamat korvaukset mm. itse perutusta Filippiinien lennoista ei tuukkaa toteutuu. Ihme paskaa kun IF:n täti vielä lupas puhelimessa nuo reissusta soitettaessa, mutta enään homma ei sitten ookkaa niin. Eli mitäs muita vaihtoehtoja noita olikaan kuin IF ja minkä hintasia ne on?
Matkavalmisteluita pitäisi tehdä sen verran, että pitäisi hakea matkavakuutus jostain. Tai on mulla se IF:n jatkuva matkavakuutus kokoajan, mutta se on vaan 45vrk reissun alkamisesta voimassa ja pitäisi ottaa se 45vrk lisäpäiviä jotka maksais about satasen. Oon kuitenkin ajatellut jos vaihtais firmaa reissun ajaksi, sillä ne kaksi asiaa minkä takia oon pitänyt IF:ia parhaana vaihtoehtona aikasemmin(hyvät sopimusairaalat sekä hyvin ongelmitta toimiva korvauspalvelu) on näyttänyt persettä viime reissun osalta. Ensinnäkin IF:n mainostama suoralaskutus ei toimi yhtään missään vaikka niin luvataan(saattaa toimia jos jää tuntikausiksi odottamaan mahdollista hyväksyntää SOS Internationalista) ja sen lisäksi IF:n lupaamat korvaukset mm. itse perutusta Filippiinien lennoista ei tuukkaa toteutuu. Ihme paskaa kun IF:n täti vielä lupas puhelimessa nuo reissusta soitettaessa, mutta enään homma ei sitten ookkaa niin. Eli mitäs muita vaihtoehtoja noita olikaan kuin IF ja minkä hintasia ne on?
- SirKepola
Mulla ollut nordean matkavakuutus. Ei ainakaan ollut kovin kallis. En joutunut käyttää näiden palveluja joten niistä en tiedä.
buff
- Miss Click