Julkinen jalkapuu, mikroista eteenpäin
Julkinen jalkapuu, mikroista eteenpäin
Koitetaanpa sitten tätä päiväkirjan pitoa. Kaikkea muuta onkin jo koitettu, tuloksetta
Olen pelannut noin syyskuusta '05. Pokertrackerin hankin vähän vajaa vuosi sitten, käsiä on seuraavasti:
Pelasin viime vuoden pääasiassa limittiä, joulukuussa aloitin NL:n opettelun isommin. Limitissä pelaan tällä hetkellä 1/2 full ringiä ja olen alkanut siirtyä enemmän 6maxin pariin, kun full ringin nit festit ahdistavat monesti. NL aloitin NL20 tai NL 25 tasoilta. Kuten käsien määrästä näkyy, pelaan vain harrastuksenomaisesti, normaalisti tunnin päivässä kolmea, neljää pöytää silloin kun pelit sujuvat. Sitten kun pelit sujuvat huonosti ja olen tiltissä, pelaan neljään, viiteen yöllä. Fiksua.
Tavoitteena tälle vuodelle on kehittyä sekä limit että NL puolella. Limitissä vuoden loppuun mennessä näkisin itseni mielellään 3/6 tai jopa 5/10 peleissä voitollisena pelaajana, ja NLssä NL100 tasolla. Ajatuksena on pelata joka toinen kuukausi limittiä ja joka toinen NLää, tammikuu on taas limit kuukausi.
Tuo LHE onkin suurimpia ahdistuksen aiheuttajia tällä hetkellä. Viime lokakuusta asti limit tuloskunto on tällainen
Tällä hetkellä psyyke on aika heikoilla, tiltti iskee usein, kuten rigged paranoiat tms. Olen melko varma siitä että olen myös ollut hyvin cold decked, mutta ymmärrän myös että hyvän pelaajan pitää osata myös hävitä 80BB sen sijaan että häviäisi 100BB. Monta kertaa motivaatio on vain hukassa, kun käyttää itse kuitenkin pelin opiskelemiseen huomattavan paljon aikaa ja vaivaa, on lukenut 15+ kirjaa, lukemattomia tunteja foorumien postauksia, opetusvideoita, jne. ja silti häviää näinkin matalalla tasolla, ihmisille joiden osaaminen pokerissa on oikeastikin monta kertaluokkaa heikompaa.
Tähän liittyy juuri tämän päiväkirjan idea. Tarkoituksena on, että postaan jokaisen pelatun päivän jälkeen vähintään tulokset ja jos jaksan jotain käsiä + analyysiä. Ehkä ajatus siitä, että joudun tekemään pelaamisesta raportin, voi auttaa tiltin pitämisessä loitolla. Tietysti, jos joku vielä kommentoisi jotain käsiäkin, se olisi mahtavaa extraa, mutta jo pelkkä julkinen nöyryytys voi olla joskus hyvästä.
Olen pelannut noin syyskuusta '05. Pokertrackerin hankin vähän vajaa vuosi sitten, käsiä on seuraavasti:
Pelasin viime vuoden pääasiassa limittiä, joulukuussa aloitin NL:n opettelun isommin. Limitissä pelaan tällä hetkellä 1/2 full ringiä ja olen alkanut siirtyä enemmän 6maxin pariin, kun full ringin nit festit ahdistavat monesti. NL aloitin NL20 tai NL 25 tasoilta. Kuten käsien määrästä näkyy, pelaan vain harrastuksenomaisesti, normaalisti tunnin päivässä kolmea, neljää pöytää silloin kun pelit sujuvat. Sitten kun pelit sujuvat huonosti ja olen tiltissä, pelaan neljään, viiteen yöllä. Fiksua.
Tavoitteena tälle vuodelle on kehittyä sekä limit että NL puolella. Limitissä vuoden loppuun mennessä näkisin itseni mielellään 3/6 tai jopa 5/10 peleissä voitollisena pelaajana, ja NLssä NL100 tasolla. Ajatuksena on pelata joka toinen kuukausi limittiä ja joka toinen NLää, tammikuu on taas limit kuukausi.
Tuo LHE onkin suurimpia ahdistuksen aiheuttajia tällä hetkellä. Viime lokakuusta asti limit tuloskunto on tällainen
Tällä hetkellä psyyke on aika heikoilla, tiltti iskee usein, kuten rigged paranoiat tms. Olen melko varma siitä että olen myös ollut hyvin cold decked, mutta ymmärrän myös että hyvän pelaajan pitää osata myös hävitä 80BB sen sijaan että häviäisi 100BB. Monta kertaa motivaatio on vain hukassa, kun käyttää itse kuitenkin pelin opiskelemiseen huomattavan paljon aikaa ja vaivaa, on lukenut 15+ kirjaa, lukemattomia tunteja foorumien postauksia, opetusvideoita, jne. ja silti häviää näinkin matalalla tasolla, ihmisille joiden osaaminen pokerissa on oikeastikin monta kertaluokkaa heikompaa.
Tähän liittyy juuri tämän päiväkirjan idea. Tarkoituksena on, että postaan jokaisen pelatun päivän jälkeen vähintään tulokset ja jos jaksan jotain käsiä + analyysiä. Ehkä ajatus siitä, että joudun tekemään pelaamisesta raportin, voi auttaa tiltin pitämisessä loitolla. Tietysti, jos joku vielä kommentoisi jotain käsiäkin, se olisi mahtavaa extraa, mutta jo pelkkä julkinen nöyryytys voi olla joskus hyvästä.
-

jimpo - Viestit: 838
Mikrotasoilla bonushuoraus on pop. Vaikka pelillisesti tulokset eivät ole niin ihmeellisiä olleet, niin bonuksia suorittamalla olen saanut bank rollin omiin peleihin aivan liian isoksi ja jotain kivaa on kotiutuksillakin jo ostettu. Tällä hetkellä harjaan PokerSharen (Prima/Microgaming) 300$ 10x bonusta. 1/2 limittiä pelaamalla noin puolet käsistä on raketettuja joten bonus clearaantuu melko sutjakkaasti.
Erittäin arsesta olleiden pelien tuloksena $300 deposta pokershareen on tällä hetkellä jäljellä $127. Rakekäsiä on koossa 2000, joten vaikka tulokset ovat olleet painajaismaisia, olen laskennallisesti hieman plussalla. Kun 1/2 tulokset olivat heikkoja, keksin hakea itseluottamus boostia alemmalta tasolta. Usein en sitä ole tehnyt, koska se syö miestä....sain .5/1 tasolla alkuun hyvän session jossa tulos +$80, ja fiilikset olivat positiiviset, mutta sen jälkeen alamäki on jatkunut tälläkin tasolla. Pahin pohjakosketus oli kun laitoin $20 0.25/0.50 pöytään ja jonkin ajan kuluttua olin hävinnyt siitä lähes kaiken. Eräs cold deck / monkey tilt käsi:
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
Limit: $0.50/$1
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with A:heart: A:club:
Hero raises, UTG+1 folds, CO calls, 2 folds, BB calls.
Flop: 8:diamond: 2:spade: 2:diamond: (6.5SB, 3 players)
BB checks, Hero bets, CO calls, BB folds.
Turn: 2:club: (4.25BB, 2 players)
Hero bets, CO raises, Hero 3-bets, CO caps, Hero calls.
River: 8:club: (12.25BB, 2 players)
Hero checks, CO bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 14.25BB
CO shows 2h Jh
Tottakai olin tiltissä, mutta toisaalta vihu oli sitä tyyppiä joka pystyy helposti pelaamaan minkä tahansa taskuparin tai kasin (turnilla) samalla tavalla.
Eilen sitten pelasin "hillityn" puolen tunnin session jossa lopputuloksena oli $4 plussalla. Mahtavaa. Ai niin, yksi tämän päiväkirjan tarkoituksia on saada lopetettua megapitkän sessiot joita pelaan tiltin höyryissä silloin kun peli sujuu huonosti. Olisi pystyttävä katkaisemaan peli vaikka on tappiollakin. Tällä hetkellä teen sitä perusvirhettä, että katkaisen voitolliset sessiot ja jatkan tappiollisia. Tavoitteena olisi pelata noin 60-70 kättä per pöytä ja lopettaa sen jälkeen. Tuossa ajassa ehtii jo saamaan readeja niin PAHudiin kuin muutenkin ja toisaalta turnausväsymys ei vielä pahasti iske.
No puolenyön maissa alkoi pokerihammasta sitten taas kolottaa ja istuin pöytään asenteella "pelaan hyvää pokeria ja nautin siitä tuloksista riippumatta". Pelasin vain yhtä pöytää(!) ja oikealla puolellani istui hyvin suoraviivainen 55/0/0.5 kalainen pöydän ollessa muutenkin mainio. Tämähän on kivaa, suoraviivainen resepti voitolliseen peliin on reissata kalaa häntä paremmilla käsillä (joita on paljon) ja pelata ennustettavaa vastusta vastaan post flop positiosta.
Meinasin jo kirjoittaa tähän käsiä joissa kala veti käsittämättömiä ohivetoja, mutta sitten alkoi nolottaa. Pelasin suuren osan käsistä täysin käsittämättömästi. Kun ennaltaennustettava kala bettaa, mitä tehdään? No reissataan! Olen ilmeisesti aivan, totaalisen, liian bluff happy tilttiapina. Koitetaanpa seuraava sessio olla kiltisti ja pelata järkevän pituinen sessio. Yöpelien tulos (yhtä 0.5/1 pöytää 2,5h kello yhdestä yöllä => bad beat!!!)

Erittäin arsesta olleiden pelien tuloksena $300 deposta pokershareen on tällä hetkellä jäljellä $127. Rakekäsiä on koossa 2000, joten vaikka tulokset ovat olleet painajaismaisia, olen laskennallisesti hieman plussalla. Kun 1/2 tulokset olivat heikkoja, keksin hakea itseluottamus boostia alemmalta tasolta. Usein en sitä ole tehnyt, koska se syö miestä....sain .5/1 tasolla alkuun hyvän session jossa tulos +$80, ja fiilikset olivat positiiviset, mutta sen jälkeen alamäki on jatkunut tälläkin tasolla. Pahin pohjakosketus oli kun laitoin $20 0.25/0.50 pöytään ja jonkin ajan kuluttua olin hävinnyt siitä lähes kaiken. Eräs cold deck / monkey tilt käsi:
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with A:heart: A:club:
Hero raises, UTG+1 folds, CO calls, 2 folds, BB calls.
Flop: 8:diamond: 2:spade: 2:diamond: (6.5SB, 3 players)
BB checks, Hero bets, CO calls, BB folds.
Turn: 2:club: (4.25BB, 2 players)
Hero bets, CO raises, Hero 3-bets, CO caps, Hero calls.
River: 8:club: (12.25BB, 2 players)
Hero checks, CO bets, Hero calls.
Results:
CO shows 2h Jh
Tottakai olin tiltissä, mutta toisaalta vihu oli sitä tyyppiä joka pystyy helposti pelaamaan minkä tahansa taskuparin tai kasin (turnilla) samalla tavalla.
Eilen sitten pelasin "hillityn" puolen tunnin session jossa lopputuloksena oli $4 plussalla. Mahtavaa. Ai niin, yksi tämän päiväkirjan tarkoituksia on saada lopetettua megapitkän sessiot joita pelaan tiltin höyryissä silloin kun peli sujuu huonosti. Olisi pystyttävä katkaisemaan peli vaikka on tappiollakin. Tällä hetkellä teen sitä perusvirhettä, että katkaisen voitolliset sessiot ja jatkan tappiollisia. Tavoitteena olisi pelata noin 60-70 kättä per pöytä ja lopettaa sen jälkeen. Tuossa ajassa ehtii jo saamaan readeja niin PAHudiin kuin muutenkin ja toisaalta turnausväsymys ei vielä pahasti iske.
No puolenyön maissa alkoi pokerihammasta sitten taas kolottaa ja istuin pöytään asenteella "pelaan hyvää pokeria ja nautin siitä tuloksista riippumatta". Pelasin vain yhtä pöytää(!) ja oikealla puolellani istui hyvin suoraviivainen 55/0/0.5 kalainen pöydän ollessa muutenkin mainio. Tämähän on kivaa, suoraviivainen resepti voitolliseen peliin on reissata kalaa häntä paremmilla käsillä (joita on paljon) ja pelata ennustettavaa vastusta vastaan post flop positiosta.
Meinasin jo kirjoittaa tähän käsiä joissa kala veti käsittämättömiä ohivetoja, mutta sitten alkoi nolottaa. Pelasin suuren osan käsistä täysin käsittämättömästi. Kun ennaltaennustettava kala bettaa, mitä tehdään? No reissataan! Olen ilmeisesti aivan, totaalisen, liian bluff happy tilttiapina. Koitetaanpa seuraava sessio olla kiltisti ja pelata järkevän pituinen sessio. Yöpelien tulos (yhtä 0.5/1 pöytää 2,5h kello yhdestä yöllä => bad beat!!!)

-

Noita sinun statseja katsoessa tulee mieleen, että johtuuko tuo paikallaan junnaus siitä, että olet noussut FL 1/2 rinkeihin. 0.5/1.0 on voitollinen, mutta 1/2 pyörii nollassa tai vähän pakkasella. Onko pelit ehkä tiukempia tai vihut muuten vaan parempia. Toisaalta tuolla otoksella kyse voi olla ainakin osittain varianssista.
olen häviävä pelaaja
-

Ted - Viestit: 1511
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
- Lempipelin koko: Short
Ted kirjoitti:Noita sinun statseja katsoessa tulee mieleen, että johtuuko tuo paikallaan junnaus siitä, että olet noussut FL 1/2 rinkeihin. 0.5/1.0 on voitollinen, mutta 1/2 pyörii nollassa tai vähän pakkasella. Onko pelit ehkä tiukempia tai vihut muuten vaan parempia. Toisaalta tuolla otoksella kyse voi olla ainakin osittain varianssista.
Tottakai pelit ovat vaikeampia 1/2:ssa, siitä huolimatta olen sitä mieltä että minun pitäisi pystyä kyllä beattaamaan 1/2. Vaikka bonushuorauksen takia pelaan aika paljon kuivissa peleissä (crypto, prima), niin alkuun peli lähti liikkeelle erinomaisesti. No mitäpä se muka osoittaa, yhtä lailla varianssin piikkiin voi laittaa alun hyvän jakson kuin sitä seuraavan kuivan kaudenkin. 1/2 ei kuitenkaan pitäisi olla rakettitiedettä vielä.
Kun lasketaan mukaan usein softimmat euro ja puntapelit, minun 1/2 historia on tämä:
Sitten viime sessioon. Pelasin 0.5/1 6maxia 150 kättä. Pelillisesti siinä ja siinä, pari huonosti pelattua kättä. Tuloksellisesti -$4.
Muutamia käsiä
Ylipelattu kaksi paria
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 8:spade: 5:spade:
3 folds, Button raises, SB folds, Hero calls.
Flop: K:heart: A:spade: 8:diamond: (4.5SB, 2 players)
Hero checks, Button bets, Hero raises, Button 3-bets, Hero calls.
Turn: 5:club: (5.25BB, 2 players)
Hero checks, Button bets, Hero raises, Button 3-bets, Hero calls.
River: 4:heart: (11.25BB, 2 players)
Hero checks, Button bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 13.25BB
Button shows Ah Ks
Tarkoituksena oli esittää flopilla ässää, obv ei onnistunut. Vaikka käsi näyttää ihan katastrofilta, on ainoa kriittinen virhe kuitenkin mielestäni check-raise bluffin yrittäminen, ja niitäkin pitää näissä peleissä välillä yrittää. Varmaan yritän liian usein kuitenkin. Ja preflop call on marginaalinen. Flopilla vihun 3-betin jälkeen on oddsit 5 outin vetämiseen, ja turnilla check raise for value. Turnin 3 betin jälkeen voisi tietysti harkita kippaamista mutta mielestäni se menee ehdottomasti liian weak tightiksi.
Bluffi
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is CO with A:diamond: J:heart:
2 folds, Hero raises, Button 3-bets, 2 folds, Hero calls.
Flop: 9:club: T:club: 8:club: (7.5SB, 2 players)
Hero checks, Button bets, Hero raises, Button calls.
Turn: 4:club: (5.75BB, 2 players)
Hero bets, Button folds.
Uncalled bets: 1BB returned to Hero.
Results:
Final pot: 5.75BB
Pakollinen ohiveto
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
5 players
Converter
Pre-flop: (5 players) Hero is SB with K:spade: K:diamond:
UTG folds, CO calls, Button folds, Hero raises, BB calls, CO calls.
Flop: 2:heart: J:diamond: 6:diamond: (5.5SB, 3 players)
Hero bets, BB calls, CO calls.
Turn: 2:diamond: (4.25BB, 3 players)
Hero bets, BB raises, CO calls, Hero calls.
River: 9:spade: (10.25BB, 3 players)
Hero checks, BB bets, CO raises, Hero folds, BB calls.
Results:
CO shows Qs 2s
Bluffaajaa vastaan 1
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with J:club: J:diamond:
UTG folds, Hero raises, CO calls, 3 folds.
Flop: 6:spade: 4:spade: K:diamond: (5.5SB, 2 players)
Hero bets, CO calls.
Turn: T:heart: (3.75BB, 2 players)
Hero bets, CO raises, Hero calls.
River: 5:club: (7.75BB, 2 players)
Hero checks, CO checks.
Results:
Final pot: 7.75BB
Hero shows Jc Jd
Vastustajasta muodostui pelin kuluessa readit että tykkää bluffata flopilla ja turnilla. Erittäin harmillista että Prima ei näytä mucked handeja!
Bluffaajaa vastaan 2
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is SB with J:spade: J:club:
4 folds, Hero raises, BB calls.
Flop: 5:heart: 5:club: T:spade: (3.5SB, 2 players)
Hero bets, BB raises, Hero calls.
Turn: T:club: (3.75BB, 2 players)
Hero checks, BB bets, Hero raises, BB calls.
River: K:spade: (7.75BB, 2 players)
Hero checks, BB checks.
Results:
Final pot: 7.75BB
Hero shows Js Jc
Sama vihu. En tiedä missasinko valueta jommassa kummassa kädessä. Ehkä en, ei ole positiota joten parempi antaa bluffaajalle mahdollisuus vielä yhteen panokseen. En tykkää betata riveria ja tulla korotetuksi kummassakaan kädessä.
Bluffaajaa vastaan 3
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is CO with T:spade: A:club:
2 folds, Hero raises, Button 3-bets, 2 folds, Hero calls.
Flop: 9:club: K:diamond: T:club: (7.5SB, 2 players)
Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button calls.
Turn: 5:spade: (6.75BB, 2 players)
Hero bets, Button raises, Hero calls.
River: J:diamond: (10.75BB, 2 players)
Hero checks, Button checks.
Results:
Final pot: 10.75BB
Hero shows 10s Ac
Button shows Ks Kc
Ja taas kerran. Tällä kertaa readi kostautui. Pöydässä oli paljon vetoja joten en halunnut turnin menevän check-check. Ehkä turnin raiseen olisi pitänyt kipata mutta tätä vastustajaa vastaan se olisi ollut vaikeaa. Onneksi antoi ilmaisen riverin.
-

120 kättä, yksi 6max 0.5/1 ja toinen 6max 1/2. Saldo -14$. Loppupuolella tuttua tiltinpoikasta, tekis mieli tappaa joku.
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
Limit: $1/$2
5 players
Converter
Pre-flop: (5 players) Hero is Button with Q:spade: 7:spade:
2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls.
Flop: Q:diamond: 3:diamond: 8:club: (6SB, 3 players)
SB checks, BB bets, Hero raises, SB folds, BB calls.
Turn: 8:diamond: (5BB, 2 players)
BB bets, Hero calls.
River: A:club: (7BB, 2 players)
BB bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 9BB
BB shows 8h 10d
Oli sitten pakko tehdä call down jotta näki että mikä sieltä veti ohi. Turnilla olisi varmaankin pitänyt foldata, kun vihustakaan ei ollut mitään superbluffari-readeja. Pelin tiimellyksessä olin ihan että, voi helvetti mitä se 10-8 oikein pelleili flopilla, idiootti hannuhanhi maksoi mun korotuksen preflop ja kaksi bettiä flopilla keskiparilla ja huonolla kikkerillä ja sattui saamaan onnekkaan turnin, mikä jumalan vääryys. Ja mikä on kun taas kaikki tuntuu juonittelevan mua vastaan, korotuksia ei kunnioiteta ja flopilla lähdetään pelleilemään ja yrittämään bluffaamaan minua ulos potista. Perkules kaikki on liittoutuneet mua vastaan.
Sitten taas kun jälkikäteen katsoo tuota kättä, niin kas, varmaan olisin itse pelannut sen prikulleen kuten vihu. Mistä tämä kertoo, no siitä että isosti kehitettävää olisi tuolla pääkopassa, siinä ettei koko aikaa nousisi savu korvista. Pitäisi oppia olla katsomatta sitä oman stackin koko ja pyrkiä vain pelaamaan hyvin. Välillä olen siihen pystynytkin mutta tällä hetkellä ei varmaan auta muu kuin se että saisi onnistuneita sessioita alle ja maiseman vaihdos. Onneksi rakekäsiä on 2100/3000 kasassa, sen jälkeen näkemiin Primalle.
Toinen huono käsi:
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is CO with Q:spade: 9:heart:
2 folds, Hero raises, Button folds, SB calls, BB 3-bets, Hero calls, SB calls.
Flop: T:diamond: Q:club: J:diamond: (8SB, 3 players)
Turn: 4:heart: (6BB, 2 players)
BB bets, Hero calls.
River: A:diamond: (8BB, 2 players)
BB bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 10BB
BB shows Js Ks
Huonoa: turn olisi pitänyt korottaa, kärkipari johtaa useimmiten ja vastassa voi olla esim. värin vetoa. River on sitten suolesta ja taas näitä turhautumis-maksuja. Kaikki vedot osuivat, mitä tekee hero, no maksaa tietysti. Mutta tiedän etten pääse näistä eroon ennenkuin saan vähän onnistumisia ja vitutuksen kevenemään -> muna vai kana?
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
5 players
Converter
Pre-flop: (5 players) Hero is Button with Q:spade: 7:spade:
2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls.
Flop: Q:diamond: 3:diamond: 8:club: (6SB, 3 players)
Turn: 8:diamond: (5BB, 2 players)
BB bets, Hero calls.
River: A:club: (7BB, 2 players)
BB bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 9BB
BB shows 8h 10d
Oli sitten pakko tehdä call down jotta näki että mikä sieltä veti ohi. Turnilla olisi varmaankin pitänyt foldata, kun vihustakaan ei ollut mitään superbluffari-readeja. Pelin tiimellyksessä olin ihan että, voi helvetti mitä se 10-8 oikein pelleili flopilla, idiootti hannuhanhi maksoi mun korotuksen preflop ja kaksi bettiä flopilla keskiparilla ja huonolla kikkerillä ja sattui saamaan onnekkaan turnin, mikä jumalan vääryys. Ja mikä on kun taas kaikki tuntuu juonittelevan mua vastaan, korotuksia ei kunnioiteta ja flopilla lähdetään pelleilemään ja yrittämään bluffaamaan minua ulos potista. Perkules kaikki on liittoutuneet mua vastaan.
Sitten taas kun jälkikäteen katsoo tuota kättä, niin kas, varmaan olisin itse pelannut sen prikulleen kuten vihu. Mistä tämä kertoo, no siitä että isosti kehitettävää olisi tuolla pääkopassa, siinä ettei koko aikaa nousisi savu korvista. Pitäisi oppia olla katsomatta sitä oman stackin koko ja pyrkiä vain pelaamaan hyvin. Välillä olen siihen pystynytkin mutta tällä hetkellä ei varmaan auta muu kuin se että saisi onnistuneita sessioita alle ja maiseman vaihdos. Onneksi rakekäsiä on 2100/3000 kasassa, sen jälkeen näkemiin Primalle.
Toinen huono käsi:
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is CO with Q:spade: 9:heart:
2 folds, Hero raises, Button folds, SB calls, BB 3-bets, Hero calls, SB calls.
Flop: T:diamond: Q:club: J:diamond: (8SB, 3 players)
Turn: 4:heart: (6BB, 2 players)
BB bets, Hero calls.
River: A:diamond: (8BB, 2 players)
BB bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 10BB
BB shows Js Ks
Huonoa: turn olisi pitänyt korottaa, kärkipari johtaa useimmiten ja vastassa voi olla esim. värin vetoa. River on sitten suolesta ja taas näitä turhautumis-maksuja. Kaikki vedot osuivat, mitä tekee hero, no maksaa tietysti. Mutta tiedän etten pääse näistä eroon ennenkuin saan vähän onnistumisia ja vitutuksen kevenemään -> muna vai kana?
-

Päivän sessio: 143 kättä, -1BB
Isompi oivallus: hoksasin, etten osaakaan pelata 6maxia ollenkaan. Tämän vuoden alkuun olin aina pelannut limitiä full ringissä. NL harjoittelun aloitin täydessä pöydässä ja siirryin pian myös 6maxiin. NL puolella pelit sujuivat sen isommin tyyliä muuttamatta, ja ajattelin että 6max limitpeleissäkään ei voi olla mitään kovin ihmeellistä verrattuna täyteen pöytään. Olin tietysti vähän perehtynyt netin shorthanded matskuihin, mutta melko pitkälle tyylini oli "kuvittele että 4 ekaa pelaajaa on foldannut ennen UTG:tä ja jatka siitä kuin pelattaisiin 10 hengen pöytää".
Pengoin nyt hieman 6max oppeja twoplustwosta ja huomasin että onhan 6max aika eri eläin kuin full ring. Opeteltavaa siis riittää, mikä on pelkästään positiivinen juttu! Yleisestikin tuntuu siltä että enemmistö ajattelevista postaajista on siirtynyt shorthanded puolelle. Usein kun lukee full ring (etenkin micro) puolen threadeja, tuntuu että niissä käydään juupaseipäskeskustelua tai sitten jankataan jotain ihan perusasioita. Vaikka sinne postaisikin käsiä niin eipä niistä useinkaan mitään opi, vastaukset ovat sitä luokkaa että joku sanoo "fold" ja toinen taas "I think u should raise". Shorthanded puolella on opettavaisia keskusteluja vaikka kuinka, postauksissa on oikeasti sisältöä, on laskettu eri linejen EV:ta yms. Löysin sitä kautta aika mainion pdf:n http://www.ccs00.com/stuff/shorthanded.pdf , jossa on ~120 sivua tiukkaa ja käytännönläheistä asiaa. Ihanaa, näissä riittää opiskeltavaa pitkäksi aikaa.
Foorumeilta löytyi myös hyödyllinen
Näistä otin tänään käyttöön kaksi: vähensin pöytien määrän kahteen (muutenkin pakollista kun aloin pelaamaan tuon pdf:n aloituskorttisuosituksilla ja miettimään muutenkin peliä enemmän) ja asensin mementon joka hoitaa "tiltblokkauksen". Ensikokemukset erittäin positiiviset (vaikka väliin olikin pakko tirkistellä muistilapun alta miten sessio sujuu, old habits die hard).
Sessiossa ei sinänsä mitään ihmeellistä, aloituskorttitaulukon noudattaminen teki pelistäni oikeastaan hyvin tiukkaa, tuntui että jäi ehkä tilaisuuksia varastaa blindeja, mutta rauhallisempi ote sopi kyllä. Vähensin ehkä isompia riehumisia ja bluffailua, ja toisaalta tein call downeja silloinkin kun tuntui että olisi ollut syytä kipata.
vihu on 70/36/1, steals 44%
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
3 players
Converter
Pre-flop: (3 players) Hero is BB with A:heart: Q:diamond:
Button folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls.
Flop: 4:heart: 9:club: K:diamond: (5SB, 2 players)
SB bets, Hero calls.
Turn: K:heart: (3.5BB, 2 players)
SB bets, Hero calls.
River: 6:spade: (5.5BB, 2 players)
SB bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 7.5BB
SB shows 8d 7c
Hero shows Ah Qd
Laskeskelin tämäntyylisiä hommia justiin päivällä: kun flopilla ennen vihun bettiä potissa on 6 SB, ja oletetaan että vihu bettaa joka streetin, miten iso voittoprosentti flopilla pitää vähintään olla jotta call down kannattaa?
V: 31%, mikä varmasti pitää paikkansa blind vs blind ko. vihua vastaan kun kädessä on AQ. Tottakai tuon olisi voinut pelata flopin jälkeen aggressiivisemminkin, mutta jos siten vain tappaa vihun bluffausinnon ja saa sen foldaamaan, ja toisaalta raisettamaan paremman käden niin mikä hyöty tästä olisi? Olen ihan tyytyväinen kun tiedän että tällä pelitavalla en ainakaan tee isoa virhettä kumpaankaan suuntaan, enkä laita itseäni vaikeasti pelattavaan tilanteeseen.
Yleinen fiilis pelin suhteen on nyt positiivinen, parannettavaa ja keinoja parantumiseen on löytynyt mukavasti perinteisen päänseinäänhakkaamisen sijaan. Pitkästä aikaa limit ei ole sitä karmeaa pakkopullaa. Kai se peli-ilokin sieltä taas nousee esiin. Pokeri ei ole viime aikoina ollut hauskaa, mutta eiköhän kohta taas. Löysin hauskan pätkän netistä, jossa on aika hyvin saatu taltioitua se fiilis joka tulee kun peli kulkee ja tuntee olevansa niskan päällä:
http://www.pokerdynasty.net/jds-vs-phil-gordon
Isompi oivallus: hoksasin, etten osaakaan pelata 6maxia ollenkaan. Tämän vuoden alkuun olin aina pelannut limitiä full ringissä. NL harjoittelun aloitin täydessä pöydässä ja siirryin pian myös 6maxiin. NL puolella pelit sujuivat sen isommin tyyliä muuttamatta, ja ajattelin että 6max limitpeleissäkään ei voi olla mitään kovin ihmeellistä verrattuna täyteen pöytään. Olin tietysti vähän perehtynyt netin shorthanded matskuihin, mutta melko pitkälle tyylini oli "kuvittele että 4 ekaa pelaajaa on foldannut ennen UTG:tä ja jatka siitä kuin pelattaisiin 10 hengen pöytää".
Pengoin nyt hieman 6max oppeja twoplustwosta ja huomasin että onhan 6max aika eri eläin kuin full ring. Opeteltavaa siis riittää, mikä on pelkästään positiivinen juttu! Yleisestikin tuntuu siltä että enemmistö ajattelevista postaajista on siirtynyt shorthanded puolelle. Usein kun lukee full ring (etenkin micro) puolen threadeja, tuntuu että niissä käydään juupaseipäskeskustelua tai sitten jankataan jotain ihan perusasioita. Vaikka sinne postaisikin käsiä niin eipä niistä useinkaan mitään opi, vastaukset ovat sitä luokkaa että joku sanoo "fold" ja toinen taas "I think u should raise". Shorthanded puolella on opettavaisia keskusteluja vaikka kuinka, postauksissa on oikeasti sisältöä, on laskettu eri linejen EV:ta yms. Löysin sitä kautta aika mainion pdf:n http://www.ccs00.com/stuff/shorthanded.pdf , jossa on ~120 sivua tiukkaa ja käytännönläheistä asiaa. Ihanaa, näissä riittää opiskeltavaa pitkäksi aikaa.
Foorumeilta löytyi myös hyödyllinen
- Koodi: Valitse kaikki
11 things to help pull out of a downswing...
Things you can do.
1. Play less tables.
2. Turn off distractions. (TV, music,)
3. Move down in limits.
4. Conciously take more physical time with decisions.
5. Tighten up preflop. (21/15-16)
6. Tighten up postflop. (Look for a little extra in your odds)
7. Table select really really hard.
8. Use tiltblocker.
9. Get some coaching from someone solid at your limit.
10. Review your hands after a session in PT.
Näistä otin tänään käyttöön kaksi: vähensin pöytien määrän kahteen (muutenkin pakollista kun aloin pelaamaan tuon pdf:n aloituskorttisuosituksilla ja miettimään muutenkin peliä enemmän) ja asensin mementon joka hoitaa "tiltblokkauksen". Ensikokemukset erittäin positiiviset (vaikka väliin olikin pakko tirkistellä muistilapun alta miten sessio sujuu, old habits die hard).
Sessiossa ei sinänsä mitään ihmeellistä, aloituskorttitaulukon noudattaminen teki pelistäni oikeastaan hyvin tiukkaa, tuntui että jäi ehkä tilaisuuksia varastaa blindeja, mutta rauhallisempi ote sopi kyllä. Vähensin ehkä isompia riehumisia ja bluffailua, ja toisaalta tein call downeja silloinkin kun tuntui että olisi ollut syytä kipata.
vihu on 70/36/1, steals 44%
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
3 players
Converter
Pre-flop: (3 players) Hero is BB with A:heart: Q:diamond:
Button folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls.
Flop: 4:heart: 9:club: K:diamond: (5SB, 2 players)
SB bets, Hero calls.
Turn: K:heart: (3.5BB, 2 players)
SB bets, Hero calls.
River: 6:spade: (5.5BB, 2 players)
SB bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 7.5BB
SB shows 8d 7c
Hero shows Ah Qd
Laskeskelin tämäntyylisiä hommia justiin päivällä: kun flopilla ennen vihun bettiä potissa on 6 SB, ja oletetaan että vihu bettaa joka streetin, miten iso voittoprosentti flopilla pitää vähintään olla jotta call down kannattaa?
V: 31%, mikä varmasti pitää paikkansa blind vs blind ko. vihua vastaan kun kädessä on AQ. Tottakai tuon olisi voinut pelata flopin jälkeen aggressiivisemminkin, mutta jos siten vain tappaa vihun bluffausinnon ja saa sen foldaamaan, ja toisaalta raisettamaan paremman käden niin mikä hyöty tästä olisi? Olen ihan tyytyväinen kun tiedän että tällä pelitavalla en ainakaan tee isoa virhettä kumpaankaan suuntaan, enkä laita itseäni vaikeasti pelattavaan tilanteeseen.
Yleinen fiilis pelin suhteen on nyt positiivinen, parannettavaa ja keinoja parantumiseen on löytynyt mukavasti perinteisen päänseinäänhakkaamisen sijaan. Pitkästä aikaa limit ei ole sitä karmeaa pakkopullaa. Kai se peli-ilokin sieltä taas nousee esiin. Pokeri ei ole viime aikoina ollut hauskaa, mutta eiköhän kohta taas. Löysin hauskan pätkän netistä, jossa on aika hyvin saatu taltioitua se fiilis joka tulee kun peli kulkee ja tuntee olevansa niskan päällä:
http://www.pokerdynasty.net/jds-vs-phil-gordon
-

Pelit: 211 kättä 0.5/1 6max, -35BB. Voi. Juma. Lauta.
Neljäs peräkkäinen tappiopäivä. En tehnyt mitään isoja hazardi mokia tai tilttailuja. Eniten kiehuttaa tilanteet, joissa on readien tms. takia katsonut loppuun saakka ehkä kyseenalaisesti, huomaa olleensa oikeassa turnille saakka mutta että river vei taas. Kiva katsoa sivusta kun se pöydän ainoa 94/4/1 pelaaja vie rahat kotiin tasaista tahtia 50BB/100. No veteli se ohi muistakin. On muuten aika kuivia pelejä 0.5/1 tasollakin, pöydässä on yleensä yksi fisu ja loput ainakin aloituskorttien suhteen TAG tyylisiä 23/10/2 tyyppejä.
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
5 players
Converter
Pre-flop: (5 players) Hero is SB with K:heart: 9:club:
UTG calls, 2 folds, Hero calls, BB checks.
Flop: 2:club: 5:club: K:spade: (3SB, 3 players)
Hero bets, BB folds, UTG calls.
Turn: 2:spade: (2.5BB, 2 players)
Hero bets, UTG raises, Hero calls.
River: 5:diamond: (6.5BB, 2 players)
Hero checks, UTG bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 8.5BB
UTG shows 5s Jc
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
4 players
Converter
Pre-flop: (4 players) Hero is SB with T:heart: K:club:
2 folds, Hero raises, BB calls.
Flop: 5:diamond: T:spade: 6:heart: (3.5SB, 2 players)
Hero bets, BB calls.
Turn: 9:club: (2.75BB, 2 players)
River: J:club: (6.75BB, 2 players)
Hero checks, BB bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 8.75BB
BB shows Jd 10c
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
5 players
Converter
Pre-flop: (5 players) Hero is SB with 5:heart: 4:spade:
3 folds, Hero calls, BB checks.
Flop: 8:heart: 7:diamond: 7:spade: (2SB, 2 players)
Hero bets, BB calls.
Turn: 6:club: (2BB, 2 players)
River: 2:diamond: (6BB, 2 players)
Results:
Final pot: 8BB
BB shows 9s 10d
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is Button with A:heart: K:heart:
2 folds, CO raises, Hero 3-bets, SB caps, BB folds, CO calls, Hero calls.
Flop: 5:club: A:diamond: T:spade: (12.5SB, 3 players)
SB checks, CO checks, Hero bets, SB calls, CO calls.
Turn: 6:club: (7.75BB, 3 players)
River: A:club: (10.75BB, 3 players)
SB bets, CO folds, Hero calls.
Results:
Final pot: 12.75BB
SB shows Kc Jc
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 9:club: 8:diamond:
3 folds, Button raises, SB calls, Hero calls.
Flop: 9:heart: 9:diamond: K:club: (6SB, 3 players)
SB checks, Hero checks, Button bets, SB folds, Hero raises, Button calls.
Turn: Q:heart: (5BB, 2 players)
Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls.
River: J:heart: (13BB, 2 players)
Results:
Final pot: 15BB
Button shows Qc Qs
Nyt voisi olla hyvä aika tehdä Betssonille rakeback tili ja tuulettua hetki Ongame-verkossa.
Neljäs peräkkäinen tappiopäivä. En tehnyt mitään isoja hazardi mokia tai tilttailuja. Eniten kiehuttaa tilanteet, joissa on readien tms. takia katsonut loppuun saakka ehkä kyseenalaisesti, huomaa olleensa oikeassa turnille saakka mutta että river vei taas. Kiva katsoa sivusta kun se pöydän ainoa 94/4/1 pelaaja vie rahat kotiin tasaista tahtia 50BB/100. No veteli se ohi muistakin. On muuten aika kuivia pelejä 0.5/1 tasollakin, pöydässä on yleensä yksi fisu ja loput ainakin aloituskorttien suhteen TAG tyylisiä 23/10/2 tyyppejä.
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
5 players
Converter
Pre-flop: (5 players) Hero is SB with K:heart: 9:club:
UTG calls, 2 folds, Hero calls, BB checks.
Flop: 2:club: 5:club: K:spade: (3SB, 3 players)
Hero bets, BB folds, UTG calls.
Turn: 2:spade: (2.5BB, 2 players)
Hero bets, UTG raises, Hero calls.
River: 5:diamond: (6.5BB, 2 players)
Hero checks, UTG bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 8.5BB
UTG shows 5s Jc
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
4 players
Converter
Pre-flop: (4 players) Hero is SB with T:heart: K:club:
2 folds, Hero raises, BB calls.
Flop: 5:diamond: T:spade: 6:heart: (3.5SB, 2 players)
Hero bets, BB calls.
Turn: 9:club: (2.75BB, 2 players)
River: J:club: (6.75BB, 2 players)
Results:
Final pot: 8.75BB
BB shows Jd 10c
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
5 players
Converter
Pre-flop: (5 players) Hero is SB with 5:heart: 4:spade:
3 folds, Hero calls, BB checks.
Flop: 8:heart: 7:diamond: 7:spade: (2SB, 2 players)
Hero bets, BB calls.
Turn: 6:club: (2BB, 2 players)
River: 2:diamond: (6BB, 2 players)
Results:
Final pot: 8BB
BB shows 9s 10d
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is Button with A:heart: K:heart:
2 folds, CO raises, Hero 3-bets, SB caps, BB folds, CO calls, Hero calls.
Flop: 5:club: A:diamond: T:spade: (12.5SB, 3 players)
Turn: 6:club: (7.75BB, 3 players)
River: A:club: (10.75BB, 3 players)
SB bets, CO folds, Hero calls.
Results:
Final pot: 12.75BB
SB shows Kc Jc
Prima Poker skin
Limit Holdem Ring game
6 players
Converter
Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 9:club: 8:diamond:
3 folds, Button raises, SB calls, Hero calls.
Flop: 9:heart: 9:diamond: K:club: (6SB, 3 players)
SB checks, Hero checks, Button bets, SB folds, Hero raises, Button calls.
Turn: Q:heart: (5BB, 2 players)
Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls.
River: J:heart: (13BB, 2 players)
Results:
Final pot: 15BB
Button shows Qc Qs
Nyt voisi olla hyvä aika tehdä Betssonille rakeback tili ja tuulettua hetki Ongame-verkossa.
-

- vhm-jim
- Lempipeli: FL Texas small (< 5/10)
Noniin, tein tilin Betssonille, sama tahti jatkuu. 230 kättä, tällä kertaa full ringiä 0.5/1, -39BB
Viides tappiollinen päivä peräkanaa. Komeuden kruunasi kun pelit loppuivat koko ongamen clientin kaatumiseen johonkin Visual C erroriin.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!
Pellit on kyllä löysempiä ongamella ja ihan aivokuolleita tapauksia löytyy mukavasti. Otetaan vaikka SB tässä kädessä:
Poker Room skin
Limit Holdem Ring game
10 players
Converter
Pre-flop: (10 players) Hero is UTG+2 with A:spade: Q:club:
UTG calls, UTG+1 folds, Hero raises, MP1 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO folds, Button calls, SB calls, BB calls, UTG calls.
Flop: T:spade: 2:heart: J:club: (14SB, 7 players)
SB checks, BB checks, UTG checks, Hero checks, MP2 checks, MP3 bets, Button raises, SB calls, BB calls, UTG folds, Hero calls, MP2 folds, MP3 calls.
Turn: 2:club: (12BB, 5 players)
SB checks, BB checks, Hero checks, MP3 bets, Button calls, SB calls, BB calls, Hero calls.
River: A:heart: (17BB, 5 players)
SB checks, BB, folds, Hero checks, MP3 bets, Button calls, SB raises, Hero calls, MP3 3-bets, Button folds, SB calls all-in $0.8, Hero calls.
Results:
Final pot: 26.8BB
MP3 shows KD AD
Hero shows AS QC
Pokerroom ei tallenna muckattuja käsiä pokertrackeriin, mutta sillä oli A4o
Viides tappiollinen päivä peräkanaa. Komeuden kruunasi kun pelit loppuivat koko ongamen clientin kaatumiseen johonkin Visual C erroriin.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!
Pellit on kyllä löysempiä ongamella ja ihan aivokuolleita tapauksia löytyy mukavasti. Otetaan vaikka SB tässä kädessä:
Poker Room skin
Limit Holdem Ring game
10 players
Converter
Pre-flop: (10 players) Hero is UTG+2 with A:spade: Q:club:
UTG calls, UTG+1 folds, Hero raises, MP1 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO folds, Button calls, SB calls, BB calls, UTG calls.
Flop: T:spade: 2:heart: J:club: (14SB, 7 players)
SB checks, BB checks, UTG checks, Hero checks, MP2 checks, MP3 bets, Button raises, SB calls, BB calls, UTG folds, Hero calls, MP2 folds, MP3 calls.
Turn: 2:club: (12BB, 5 players)
SB checks, BB checks, Hero checks, MP3 bets, Button calls, SB calls, BB calls, Hero calls.
River: A:heart: (17BB, 5 players)
SB checks, BB, folds, Hero checks, MP3 bets, Button calls, SB raises, Hero calls, MP3 3-bets, Button folds, SB calls all-in $0.8, Hero calls.
Results:
Final pot: 26.8BB
MP3 shows KD AD
Hero shows AS QC
Pokerroom ei tallenna muckattuja käsiä pokertrackeriin, mutta sillä oli A4o
-

Se on kumma miten usein AQ törmää AK:hon. Ainakin jos satun maksamaan reissun AQ:lla niin vihulla on lähes aina AK, poikkeukset on erittäin harvinaisia. Tästä voisi jo melkein alkaa kehitellä salaliittoteorioita
Noi sun kunkkuparit oli karua luettavaa. Etenkin neljäs alhaalta, varsinkin jos vihulla oli taskussa kaksi niistä ässistä.
Olen myös pelaillut Ongamella FL 0.50/1.0 täysiä rinkejä. Kyllä siellä välillä näkee aivan käsittämättömiä muuveja.
Olen myös pelaillut Ongamella FL 0.50/1.0 täysiä rinkejä. Kyllä siellä välillä näkee aivan käsittämättömiä muuveja.
olen häviävä pelaaja
-

Ted - Viestit: 1511
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
Ted kirjoitti:Se on kumma miten usein AQ törmää AK:hon. Ainakin jos satun maksamaan reissun AQ:lla niin vihulla on lähes aina AK, poikkeukset on erittäin harvinaisia. Tästä voisi jo melkein alkaa kehitellä salaliittoteorioitaNoi sun kunkkuparit oli karua luettavaa. Etenkin neljäs alhaalta, varsinkin jos vihulla oli taskussa kaksi niistä ässistä.
Joo, jos muistan oikein molemmilla pari taskussa ja floppi AKx. Eniten siinä korpeaa kun vihu muistaakseni limp rereissasi AAnsa, eikä ollut mitenkään tiukka pöytäkään. Aina kun joku limp rereissaa AAn etupositiosta löysässä pöydässä, saa 4-5 mukaan flopille ja silti voittaa käden, mulla meinaa palaa käämit. Kun ei meinaa ne ässät pitää itsellä vaikka ei kaivaiskaan verta nenästä tuolla tapaa.
Noissa on aika monta ässäparille hävinnyttä, mutta shorttipöydässä en ala helpolla KK:ta kippaamaan vaikka ässä tulisikin pöytään.
Eilen pelasin vielä pikaisen session illalla, +4BB, mitäs ihmettä? Tänään ei pelejä, ehkä Poker After Darkin uusimman jakson katson mutta muuten muita juttuja.
-

noissa parissa änkyrä-kuvassa oot ollut ihan hyvin voitolla.
Lopeta, ja odota huomiseen. Paremmalla mielellä peliin, jaksaa kiinnostaakkin.
Mulla sama, etten osannut tyytyä vähään, vaan piti heti voittaa kaikki, tässä ja nyt. nyt on luovuttu siitä ja känniräiskimisestä, lisäksi koitetaan tyytyä 'vähäänkin'. Itteäni auttanut se, että voittanut sen kaks-kolme binii, ni kertoo sen ja ajattelee "näin monta päivää kuukaudessa tää tulos yms" ni pystyy lopettaakki.
ellet oo riippuvaine ;>) noeii.
Mulla sama, etten osannut tyytyä vähään, vaan piti heti voittaa kaikki, tässä ja nyt. nyt on luovuttu siitä ja känniräiskimisestä, lisäksi koitetaan tyytyä 'vähäänkin'. Itteäni auttanut se, että voittanut sen kaks-kolme binii, ni kertoo sen ja ajattelee "näin monta päivää kuukaudessa tää tulos yms" ni pystyy lopettaakki.
- G
G kirjoitti:noissa parissa änkyrä-kuvassa oot ollut ihan hyvin voitolla.
Toisaalta yleisesti ei kannata alkaa katkomaan voitollisia sessioita. Jos lopettaa hyvin sujuvat sessiot ennen aikojaan, mutta pelaa huonot sessiot normaalimittaisina, tulee pelanneeksi enemmän B- peliään huonoissa pöydissä heikolla pöytäimagolla kuin A+ peliään hyvissä peleissä hyvällä imagolla => -EV. Tässä on tietysti näitä psykologisiakin juttuja mukana joten voitollinen sessio vois olla hyvä saada alle niistä syistä.
En ole riippuvainen, kai
160 kättä, -13BB. WTF, 6 tappiollista päivää peräkanaa. Nyt on ihan siinä huulilla että laitan limit-pillit tältä kertaa pussiin ja vaihdan NL:n. Ihmeen vähän tuli tappiota siihen nähden että pakka oli taas hyisen kylmä. Floppi osui pohjaparia paremmin tasan kerran koko sessiossa. Kerran sain open enderin ja kerran värinvedon. Ylläripylläri, eivät osuneet. Siinä oli osuneessa flopissa sainkin sitten täyskäden, vastassa kolme passiivista maksuautomaattia, ajattelin että ne ei bettaa eikä ainakaan kippaa kirveelläkään kun eivät ole ennekään kipanneet poteissa.
Poker Room skin
Limit Holdem Ring game
10 players
Converter
Pre-flop: (10 players) Hero is SB with A:heart: 7:spade:
UTG folds, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 calls, 4 folds, Hero calls, BB checks.
Flop: 7:diamond: A:diamond: 7:club: (4SB, 4 players)
Hero bets, 3 folds.
Uncalled bets: 1SB returned to Hero.
Results:
Final pot: 2BB
Tokihan ne kippas, yhyy nyyh.
Ikinä ei ole ollut näin huonoa jaksoa ennen. Kun kortti ei käy niin se ei käy. On helppo ajatella, että downswingin syy on vain siinä että pelaa itse huonosti ja varianssin syyttäminen on pelkkä tekosyy. Ajattelen itsekin usein näin kun muut ruikuttavat. Mutta jos kertakaikkiaan ei jaeta sellaisia kortteja, floppeja, turneja ja rivereitä jotka voittavat niin millä silloin teet sen positiivisen tuloksen? Näissä limiteissä on pakko pelata korteillakin, kukaan ei pärjää pelkällä bluffauksella. Vaikka kuinka sanotaan että pitkässä juoksussa saat samat kortit kuin kuka tahansa muukin, niin tavallaan se ei pidä paikkaansa. Kun olet ollut huonojen korttien takia downswingissä 5000 kättä, ei ole mitään takeita että se loppuisi ja saisit parempia kortteja seuraavat 5000 kättä. Aivan yhtä hyvin voit saada niin huonoja kortteja että voitollinen peli on mahdotonta seuraavat 5000 kättä, 100 000 kättä tai 1 000 000 kättä. Vaikka se ei ole todennäköistä, se on täysin mahdollista.
Yhdessä pöydässä oli maniac 82/38/3 statseilla joka tykkäsi kovasti bluffaamisesta. MP2 oli myös yliaggro, korotti ~25% käsistä, ja oli huomannut MP1:n sekoilun. Sitäpaitsi, olin jo vähän tiltissä
Poker Room skin
Limit Holdem Ring game
9 players
Converter
Pre-flop: (9 players) Hero is MP3 with 8:club: 8:diamond:
2 folds, MP1 raises, MP2 3-bets, Hero caps, 4 folds, MP1 calls, MP2 calls.
Flop: T:heart: 2:club: 7:spade: (13.5SB, 3 players)
MP1 bets, MP2 calls, Hero calls.
Turn: 5:club: (8.25BB, 3 players)
MP1 bets, MP2 folds, Hero raises, MP1 3-bets, Hero calls.
River: A:diamond: (14.25BB, 2 players)
MP1 bets, Hero calls.
Results:
Final pot: 16.25BB
MP1 shows KH 3H
Hero shows 8C 8D
-

Päivän teema: grindaus ja etenkin aluksi kuuma pakka. 900 kättä 0.5/1 ja 1/2 täyttä pöytää, +65BB. Ei nuo lakkaa lainkaan ihmetyttämästä nuo ongamen sankarit. Usein keskittyy siihen miten löysiä vastustajat on preflop, ja etsii pöytiä missä floppiprossat on mahdollisimman korkealla. Onhan sekin tärkeää, mutta ehkä kuitenkin suurimmat tuotot tulee post flop pelistä. Usein näkee preflop statseiltaan ihan hyviltä pelaajilta niin käsittämättömiä peliliikkeitä, joku sankari vetää riverin neljään bettiin jollain kolmannella parilla kun pöydässä on neljän suora ja neljän väri yms. käsittämätöntä. Näillä tasoilla osa porukasta ei vain yksinkertaisesti osaa lukea pöytää eikä vihollisen peliä ollenkaan. Tyyliin kädessä 74 ja pöydässä 10-10-J-J-4, hei kolme paria, nyt korotellaan!
Ihme juttu kyllä miten raskas Ongame clientti on. Neljä pöytää + PAHud + Pokertracker => melko tehokas kone käy semmoista 60% - 100% kuormaa koko ajan.
Eniten nettoplussaa tästä kädestä:
Poker Room skin
Limit Holdem Ring game
9 players
Converter
Pre-flop: (9 players) Hero is BB with 2:club: T:club:
UTG folds, UTG+1 calls, 5 folds, SB calls, Hero checks.
Flop: Q:spade: 5:spade: T:diamond: (3SB, 3 players)
SB checks, Hero bets, UTG+1 raises, SB calls, Hero calls.
Turn: T:heart: (4.5BB, 3 players)
SB checks, Hero checks, UTG+1 bets, SB calls, Hero raises, UTG+1 3-bets, SB calls, Hero calls.
River: 2:spade: (13.5BB, 3 players)
SB bets, Hero calls, UTG+1 raises, SB 3-bets, Hero calls, UTG+1 calls.
Results:
Final pot: 22.5BB
SB shows KS 7S
Hero shows 2C10C
Kai pelkäsin mörköjä tuossa (QT) kun en capannyt riverillä. Betssonin $100 bonuksesta on nyt clearattu 30%. Jos sitä huomenna uskaltautuisi ottamaan taas turpaan shorttipöytiin. Niitä kun kerran on tarkoitus opetella. Sitten jos shorttipeli sujuu edes jotenkuten niin takaisin Primalle duunaamaan se $300 bonus loppuun shorttipöydissä. Ongamen bonuksia voi sitten hieroa ensi kuussa kun pelaan NL:ää, vaikka clearaantuvatkin aika tuskaisen hitaasti silleen.
Ihme juttu kyllä miten raskas Ongame clientti on. Neljä pöytää + PAHud + Pokertracker => melko tehokas kone käy semmoista 60% - 100% kuormaa koko ajan.
Eniten nettoplussaa tästä kädestä:
Poker Room skin
Limit Holdem Ring game
9 players
Converter
Pre-flop: (9 players) Hero is BB with 2:club: T:club:
UTG folds, UTG+1 calls, 5 folds, SB calls, Hero checks.
Flop: Q:spade: 5:spade: T:diamond: (3SB, 3 players)
SB checks, Hero bets, UTG+1 raises, SB calls, Hero calls.
Turn: T:heart: (4.5BB, 3 players)
SB checks, Hero checks, UTG+1 bets, SB calls, Hero raises, UTG+1 3-bets, SB calls, Hero calls.
River: 2:spade: (13.5BB, 3 players)
SB bets, Hero calls, UTG+1 raises, SB 3-bets, Hero calls, UTG+1 calls.
Results:
Final pot: 22.5BB
SB shows KS 7S
Hero shows 2C10C
Kai pelkäsin mörköjä tuossa (QT) kun en capannyt riverillä. Betssonin $100 bonuksesta on nyt clearattu 30%. Jos sitä huomenna uskaltautuisi ottamaan taas turpaan shorttipöytiin. Niitä kun kerran on tarkoitus opetella. Sitten jos shorttipeli sujuu edes jotenkuten niin takaisin Primalle duunaamaan se $300 bonus loppuun shorttipöydissä. Ongamen bonuksia voi sitten hieroa ensi kuussa kun pelaan NL:ää, vaikka clearaantuvatkin aika tuskaisen hitaasti silleen.
-