Pokeripäiväkirja.Nyt - Redux
Just huomasin tän päiväkirjan. En mä sinne sillalle vielä lähtis talsimaan. Kokeilisin ensin mennä pelaamaan sillä 270$ vaikka NL50. Ei tossa touhussa ole mitään järkeä. Välillä nousua, välillä busto. Ei oo ihme, että mielialat heittelee. Jos meinaat pelaamista jatkaa, sun on vaan nöyrästi noudatettava jonkunlaista kassanhallintaa. Otat vaan niskasta kiinni itseäs ja jätät isommat pelit odottamaan. Tsemppiä!
- turisti
Tähän on nyt tultu. Viime kuun alussa otettiin joku tekstarilaina, kun piti saada uutta nousua. Reilu kk myöhemmin lainaa 2139 €. Josta viimeiset 200 € kohta pelitilille. Sitten muutaman tunnin unet, jotka viime yönä jäivät näkemättä. Sen jälkeen ilta ja alkuyö melko epätoivoista grindaamista. Tuo $270 pitäisi käytännössä saada session aikana about nelinkertaistettua. Sitten kotiutus, ja pari edellistä (isompaa vippiä maksuun, otetaan ne uudestaan, repeat -> profit?).
Strategia illalle on vielä hieman hämärän peitossa. Yhtäältä jokainen tsäänssi on mahdollisuus, ja esimerkiksi tiukalla viiden buyinin kassalla voisi hyvinkin lähteä mission toteuttamiseen NL50:ssä. Mutta toisaalta gamblingfiilarit on jo aika pinnassa, eikä alkukassan moninkertaistamiseen tarvitsisi oikeastaan hyvän pelin lisäksi muuta kuin suhteettoman epäonnen poissaolon. Hyvä sijoitus jossain turnauksessa voisi sinällään jo riittää koko paskan kuittaamiseen, mutta sama tuo kai olisi laittaa samalla hinnalla kenorivejä vetämään. Eikä pieni heitto velan kokonaismäärässäkään hetkauttaisi, luottotiedothan ne on tässä menossa kuitenkin.
Juttu taitaa nyt olla vähän sekavanoloinen, mutta niinpäs oon minäkin. No, nyt taitaa lantun välittäjäaineet olla vähän kohmeessa kun ei väsyneenä meinaa saada tätä kirjoitettua loppuun.
Modet voi halutessaan piilottaa tän jonnekin jemmaan, pois kaikkien Ahneiden ja sen sellaisten ulottuvilta. Sitä paitsi oonhan mäkin voittava pelaaja, nyt vaan armottomassa daunsvingissä. No joo, wish me luck.
Strategia illalle on vielä hieman hämärän peitossa. Yhtäältä jokainen tsäänssi on mahdollisuus, ja esimerkiksi tiukalla viiden buyinin kassalla voisi hyvinkin lähteä mission toteuttamiseen NL50:ssä. Mutta toisaalta gamblingfiilarit on jo aika pinnassa, eikä alkukassan moninkertaistamiseen tarvitsisi oikeastaan hyvän pelin lisäksi muuta kuin suhteettoman epäonnen poissaolon. Hyvä sijoitus jossain turnauksessa voisi sinällään jo riittää koko paskan kuittaamiseen, mutta sama tuo kai olisi laittaa samalla hinnalla kenorivejä vetämään. Eikä pieni heitto velan kokonaismäärässäkään hetkauttaisi, luottotiedothan ne on tässä menossa kuitenkin.
Juttu taitaa nyt olla vähän sekavanoloinen, mutta niinpäs oon minäkin. No, nyt taitaa lantun välittäjäaineet olla vähän kohmeessa kun ei väsyneenä meinaa saada tätä kirjoitettua loppuun.
Modet voi halutessaan piilottaa tän jonnekin jemmaan, pois kaikkien Ahneiden ja sen sellaisten ulottuvilta. Sitä paitsi oonhan mäkin voittava pelaaja, nyt vaan armottomassa daunsvingissä. No joo, wish me luck.
-

Redux - Viestit: 675
Lueskelin tän päiväkirjan kutakuinkin läpi. Ja siihen tulokseen tulin ettei susta saa voittavaa pokerinpelaajaa väkisinkään ellet ota tiukenpaa bankroll managementtia käyttöön ja koita välttää pelaamisia väsyneenä. Monesti ilmeisesti tuosta syystä olet katkennut ja tiedät täysin selvästi myös ite tuon mitä kirjoitin. En epäile että pelitaidoissa mitään vikaa on, mutta eihän tosta mitään tuu jos koittaa muutamalla binillä pelata isonpaa peliä mihin olisi rollia. Ja mitä noihin pikavippeihin tulee, en niitä myöskään suosittelis. Suhta tulee kohta uus Ismo Laitela, jos et ota ittees niskasta kiinni. Onnea nyt kuitenkin illan peleihin.
PS. Viestin tarkoitus ei sitten ollut mitenkään provota
.
PS. Viestin tarkoitus ei sitten ollut mitenkään provota
- Jukola
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
- Lempipelin koko: Short
Joo, edellisen postaajan tunnelmissa. Ei tuosta vain tule mitään jos et malta bankrollin hallintaa harrastaa. Ihan oikeasti on siihen syy miksi siitä puhutaan niin paljon kirjoissa ja täälläkin.
Tietenkin upswing liian isossa pelissä tuntuu mahtavalta, kun voittojen suuruus rolliin nähden on suhteessa hyvin suuri. Kuitenkin downswing korjaa satonsa myöhemmin.
Ehdotan taukoa pokerista ja lainojen maksua ihan muilla konsteilla (jos nyt enää onnistuu). Pakkovoittojen edessä pienellä rollilla pelaaminen on todella paljon EV-.
Joo, enkä minäkään provoa tosiaan. Itse olen grindaajaluonne ja ei tulisi mieleenkään pelata alle 10 bin kassalla edes shottia millään no-limit tasolla. 20 bin kassa on jo jotain.
Tietenkin upswing liian isossa pelissä tuntuu mahtavalta, kun voittojen suuruus rolliin nähden on suhteessa hyvin suuri. Kuitenkin downswing korjaa satonsa myöhemmin.
Ehdotan taukoa pokerista ja lainojen maksua ihan muilla konsteilla (jos nyt enää onnistuu). Pakkovoittojen edessä pienellä rollilla pelaaminen on todella paljon EV-.
Joo, enkä minäkään provoa tosiaan. Itse olen grindaajaluonne ja ei tulisi mieleenkään pelata alle 10 bin kassalla edes shottia millään no-limit tasolla. 20 bin kassa on jo jotain.
Olen häviävä pelaaja, mutta silti voitan.
- Larry TAG
Koita saada maksettua velat ennen kuin menee luottotiedot. Esim joku isompi ja pitkäaikaisempi (kalliimpi) laina millä saat maksettua, jos ei muuta ole. Lopeta velaksi pelaaminen, sillä pääsee jo pitkälle.
- new_order
- Lempipeli: PL Omaha medium (< 1000)
Jep jep. Siinä taisi sitten olla meikäläisen pokeriura. Sain saldon nostettua jonnekin $940:n tienoille, mutta koska se ei ollut aivan tarpeeksi, ja koska odottelin uutta High Stakes Pokeria, jatkoin pelaamista. Kävin PLO600:ssa ja PLO400:ssa, ja aluksi meni ihan hyvin, mutta tulin lopulta hävinneeksi kaksi isoa pottia ($950 ja $720) tilanteissa jotka olisi mieluummin pitänyt välttää. Harmi, että verkossa oli niin vähän pelaajia, sopivimpia pelejä ei oikein ollut tarjolla.
Looset ja aggressivethan tässä nyt on housuissa, jää nähtäväksi mitenkä tästä selvitään. Ehkä Ismolta vinkkejä. Kai sitä johonkin velkajärjestelyyn joutuu? Suurin vitutus varmaan tulee sitten kun ruokarahat hupenee.
Harmi ettei esim tullut koskaan sitä isoa (vaikkapa yli $8k) turnausvoittoa, niin ei rolli kasvanut kunnon mittoihin. Kyllähän tuo NL400:kin olisi biitattavissa. Pottiomahasta en tiedä, kyllä mulla jotain puutteita on, mutta välillä peli kyllä sujuu mainiosti. Tai ehkä vaan "I has a heater" jne.
Rakebackia tulossa yht. about $350. Mutta jaksa enää uudesta noususta haaveilla... ellen sitten vaikka voita jotain turnausta.
Anyway, jos haluutte steikata ni yksityisviestiä vaan!
GL at the tables etc.
Looset ja aggressivethan tässä nyt on housuissa, jää nähtäväksi mitenkä tästä selvitään. Ehkä Ismolta vinkkejä. Kai sitä johonkin velkajärjestelyyn joutuu? Suurin vitutus varmaan tulee sitten kun ruokarahat hupenee.
Harmi ettei esim tullut koskaan sitä isoa (vaikkapa yli $8k) turnausvoittoa, niin ei rolli kasvanut kunnon mittoihin. Kyllähän tuo NL400:kin olisi biitattavissa. Pottiomahasta en tiedä, kyllä mulla jotain puutteita on, mutta välillä peli kyllä sujuu mainiosti. Tai ehkä vaan "I has a heater" jne.
Rakebackia tulossa yht. about $350. Mutta jaksa enää uudesta noususta haaveilla... ellen sitten vaikka voita jotain turnausta.
Anyway, jos haluutte steikata ni yksityisviestiä vaan!
GL at the tables etc.
-

Aika kurjat fiilikset ollu nyt nämä pari vuorokautta. Äsken tuli posti, viisi valkoista kirjekuorta, heh...
Muukin elämä jokseenkin sekaisin, ei oo kivaa. Pokeri vienyt liikaa ajasta. Paradoksaalista kyllä, olen antanut pokerille liikaa ja liian vähän. Mm. monen tunnetun amerikkalaisen pokerinpelaajan tarinat osoittavat, mitä riittävällä omistautumisella voi saavuttaa. Itse en oikeastaan ole koskaan omistautunut kunnolla millekään. Amatöörien puuhastelua, kuten on joku maanmies nöyrtymisen hetkellä sanonut.
Fifty-fiftyt on kokeilty (flipit omahassa), kysytty katsomolta (tämä päiväkirjailu), nyt pitäis kaiketi kilauttaa kaverille. Mutta ei musta mljonääriä tule.
Tuo isompi ja pitkäaikaisempi laina olisi jonkinlainen ratkaisu tilanteeseen, vaan opiskelijana aika vaikeaa saada mistään.
Ei mua pakkovoittaminen ole juuri häirinnyt, en ole juuri koskaan erityisen scared money. Itse asiassa mulla oli sama tilanne kuin nyt, jo kaksi viikkoa sitten, silloin nostin viikonlopun aikana $300 -> $2100.
Jonkinlainen pakko kai onkin juuri se mitä mä tarvitsen, isohkonkin rollin huitelen muuten herkästi menemään. Varmaan kuukausi sitten tein viikonlopussa $400 -> $2900, ja sitten kahdessa päivässä nollille. Mahdollisuus instant-kotiutukseen olisi hyvä; nykyisellään ei toimi, kun sen voi kahden päivän kuluessa perua.
Olen pelannut pokeria puolisentoista vuotta, mutta pyyhkisin mielihyvin viimeiset kolme vuotta elämästäni.
Muukin elämä jokseenkin sekaisin, ei oo kivaa. Pokeri vienyt liikaa ajasta. Paradoksaalista kyllä, olen antanut pokerille liikaa ja liian vähän. Mm. monen tunnetun amerikkalaisen pokerinpelaajan tarinat osoittavat, mitä riittävällä omistautumisella voi saavuttaa. Itse en oikeastaan ole koskaan omistautunut kunnolla millekään. Amatöörien puuhastelua, kuten on joku maanmies nöyrtymisen hetkellä sanonut.
Fifty-fiftyt on kokeilty (flipit omahassa), kysytty katsomolta (tämä päiväkirjailu), nyt pitäis kaiketi kilauttaa kaverille. Mutta ei musta mljonääriä tule.
Tuo isompi ja pitkäaikaisempi laina olisi jonkinlainen ratkaisu tilanteeseen, vaan opiskelijana aika vaikeaa saada mistään.
Pakkovoittojen edessä pienellä rollilla pelaaminen on todella paljon EV-.
Ei mua pakkovoittaminen ole juuri häirinnyt, en ole juuri koskaan erityisen scared money. Itse asiassa mulla oli sama tilanne kuin nyt, jo kaksi viikkoa sitten, silloin nostin viikonlopun aikana $300 -> $2100.
Jonkinlainen pakko kai onkin juuri se mitä mä tarvitsen, isohkonkin rollin huitelen muuten herkästi menemään. Varmaan kuukausi sitten tein viikonlopussa $400 -> $2900, ja sitten kahdessa päivässä nollille. Mahdollisuus instant-kotiutukseen olisi hyvä; nykyisellään ei toimi, kun sen voi kahden päivän kuluessa perua.
Olen pelannut pokeria puolisentoista vuotta, mutta pyyhkisin mielihyvin viimeiset kolme vuotta elämästäni.
-

Mielenkiintoista, mutta ikävää luettavaa tää päiväkirja. Mutta kyllä se siitä lähtee, eihän tossa oo esimerkiks sun terveytes kysymykses, vaan "pelkkä" raha. Arvaan, että ei helppo ajatella positiivisesti, mutta kuitenkin.....
Tuli vaan mieleen, että eikö saiteilla vois olla (vai onko jo) mahdollisuutta rajata limittejä joita voi pelata? Siis joku banni isoihin peleihin, jonka poisto ei olis helppoa. Vois olla tiltatessa ++EV.
Tuli vaan mieleen, että eikö saiteilla vois olla (vai onko jo) mahdollisuutta rajata limittejä joita voi pelata? Siis joku banni isoihin peleihin, jonka poisto ei olis helppoa. Vois olla tiltatessa ++EV.
- Rohmutokko
- Lempipeli: NL Texas medium (< 1000)
- Lempipelin koko: Full
Et ole scared money, mutta et yksinkertaisesti voi pärjätä jollain 5 bin kassalla, vaikka olisit kuinka hyvä pelaaja. Pokerissa pakostakin jossain vaiheessa tulee reilusti ylikin 5 bin swingejä suuntaan jos toiseen. Siksi kassanhallinta on niin tärkeä taito. Miksi et pelaisi vain nl100 tuollaisella 2k rollilla, jos kerran biittaat nl400:kin? Nl100 taidoillasi olisi helppoa rahaa. Ja kyllä sieltäkin sen muutaman kilon kuussa vetää jos pelaa paljon.
"PokerRoomilla tuntuu aika usein tulevan riverillä A. Seurasin jotain 100 kättä kirjaten ylös riverit ja niistä n. 13% oli ässiä." -JamppaJamppa
-

sKink - Viestit: 1729
- Lempipeli: NL Texas medium (< 1000)
I'm back baby!!
No melkein ainakin. Hävisin kolmisen tuhatta taalaa, joten ei mene mitenkään supervahvasti. Mutta tein vähän profitiakin.
Oli tossa yks päivä tylsää, joten otin sitten tekstarilainan #11 (100€) ja tein deeepositin. No kaivoonhan ne rahat meni. Seuraavana päivänä vielä uusi laina, löytyikin yllättäen vielä yksi uusi mesta josta sai 200€:n lainan. Jos on kuitenkin katki ja luottotiedot vaarassa joka tapauksessa, niin samapa tuo onko velkaa 2k vai 3k, vai mitä? Oli miten oli, pelit sujuivat, ja parin päivän kuluttua saldo näytti lakipisteessä about $5200. Paha vaan, että ehdin sitten viimeisessä sessiossa parin tunnin sisään roiskia siitä nuo mainitut ~$3k. Pitkiä sessioita, väsymystä, varianssia... Snadi vitutus tuosta loppuluisusta, homma oli jo niin nätisti hanskassa.
Kaksi kiloa on kuitenkin parhaillaan etsimässä tietään pankkitilille, joten vähän voi köyttä höllentää kaulan ympäriltä. Pelitilillä nyt saman verran kuin talletusvaiheessa. No sehän tarkoittaa vain että ainekset on kaapissa ja herkulliseksi todettu resepti lapulla. Mitä tekee kokki?
-->
No melkein ainakin. Hävisin kolmisen tuhatta taalaa, joten ei mene mitenkään supervahvasti. Mutta tein vähän profitiakin.
Oli tossa yks päivä tylsää, joten otin sitten tekstarilainan #11 (100€) ja tein deeepositin. No kaivoonhan ne rahat meni. Seuraavana päivänä vielä uusi laina, löytyikin yllättäen vielä yksi uusi mesta josta sai 200€:n lainan. Jos on kuitenkin katki ja luottotiedot vaarassa joka tapauksessa, niin samapa tuo onko velkaa 2k vai 3k, vai mitä? Oli miten oli, pelit sujuivat, ja parin päivän kuluttua saldo näytti lakipisteessä about $5200. Paha vaan, että ehdin sitten viimeisessä sessiossa parin tunnin sisään roiskia siitä nuo mainitut ~$3k. Pitkiä sessioita, väsymystä, varianssia... Snadi vitutus tuosta loppuluisusta, homma oli jo niin nätisti hanskassa.
-->
-

Minulla ei ole missään tapauksessa tarkoitus puuttua toisen elämään, mutta sanonpa kuitenkin, että tuollaisen 2,5ke lainan järjestely on vielä varsin helppoa ja inhimillistä. En tunne oikein asiaa, mutta velkaneuvojasta voisi saada vinkkejä.
Esim. pankista kulutusluotto (korko alle 10 %) ja sillä kaikki muut lainat maksuun ennen kuin luottotiedot menee.
Menneet luottotiedot maksavat ajanoloon paljon tuota paria tonnia enemmän.
Tsemppiä!
Esim. pankista kulutusluotto (korko alle 10 %) ja sillä kaikki muut lainat maksuun ennen kuin luottotiedot menee.
Tsemppiä!
- MarkusB
MarkusB kirjoitti:Minulla ei ole missään tapauksessa tarkoitus puuttua toisen elämään, mutta sanonpa kuitenkin, että tuollaisen 2,5ke lainan järjestely on vielä varsin helppoa ja inhimillistä. En tunne oikein asiaa, mutta velkaneuvojasta voisi saada vinkkejä.
Tsemppiä!
Menneet luottotiedot olisivat HEROlle pitkän tähtäimen +ev.
I think that the sweetest freedom on earth for a man consists in being able to live, if he likes, without having the need to work.
Salvador Dalí
Salvador Dalí
-

JR - Viestit: 4393