Mac + nettipokeri ?
Mac + nettipokeri ?
Ovatko yhteensopivia ? Toimivatko softat moitteettomasti ? Läppäriä olen hankkimassa.
- phenom
- Lempipeli: PL Omaha8 micro (< 25)
- Lempipelin koko: Short
-Webbiclientit toimii.
-Ainoa asennettava ohjelma on full tiltin.
-Virtuaalikoneessa voi ajaa windowsia, jossa tietty toimii kaikki.
-Ainoa asennettava ohjelma on full tiltin.
-Virtuaalikoneessa voi ajaa windowsia, jossa tietty toimii kaikki.
"Miten perkeleessä Gold on ylipäänsä päässyt noihin geimeihin. Siis mistä rahansa saanu? Uskomattoman kökköä peliä." - S-D
Ongame converter
Ongame converter
- savumuikku
- Moderaattori
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
Macillä toimivia natiiviclientteja ei taida oikein olla kuin FullTiltillä (saattaa jollain muullakin olla, muttei niitä montaa ole). OnGamen java-clientin pitäisi toimia kaikilla alustoilla, joille löytyy Javaa tukeva selain - Mac mukaan lukien. Muille saiteille on kaksi vaihtoehtoa: Bootcamp (eli mahdollisuus buutata mac myös Windowsiin - ensi viikolla julkistettava uusin versio käyttöjärjestelmästä sisältää muistaakseni bootcampin, aiempiin se on hankittava erikseen) tai virtualisointiohjelmisto, jolloin kone buutataan macin käyttöjärjestelmällä, mutta Windowsia ajetaan erillisen softan alla. Näitä softia on kaksi: Parallels ja VMWare Fusion, joista omien kokemusten mukaan Fusion toimii paremmin. Bootcampin kanssa ei pitäisi olla mitään yhteensopivuusongelmia, ainakin Parallelsin kanssa joillain on ollut ongelmia mm. Pokerstarsin clientin toimivuudessa. Sekä bootcampin että virtualisointisoftan tapauksessa Windows-lisenssi on hankittava erikseen. Myös virtualisointisofta on maksaa, tosin Fusionin betaversion saa toistaiseksi ladattua ilmaiseksi, mutta kun virallinen versio ilmestyy, on siitä maksettava.
Edit: Savumuikku olikin lyhytsanaisempana vähän nopeampi
Edit: Savumuikku olikin lyhytsanaisempana vähän nopeampi
Jääräpäisen, vittumaisen ja pikkusieluisen juopon ja foorumin rappion tiivistymän matkakertomuksia
-

hauturi - Moderaattori
Ajankohtainen threadi itsellenikin kun MacBookia olen tässä kohta intin vihdoin päättyessä hankkimassa. Kiitän siis myös informatiivisista vastauksista.
Nyt menee ehkä vähän liikaa vierestä, mutta kyselenpä silti.
Jos on koko elämänsä ollut Windows mies ja olisi vihdoin kokemassa valaistuksen ja siirtymässä Maciin ilman minkäänlaista etukäteiskosketusta siihen niin mitä pitäisi huomioida? Mitkä asiat ovat erilailla? Mitkä paremmin, mitkä huonommin? Mitä pitäisi pelätä tässä muutoksessa ja mitä odottaa? Onko mitään toimenpiteitä joita pitäisi tehdä ennen vaihtoa? Ja..niin..kaikkea hyödyllistä asiaan liittyen arvostaisin.
Vielä tuosta bootcampista, kelpaa varmaan ihan ennaltahankittu Home versio notta ei uutta tarvitse ostella?
Nyt menee ehkä vähän liikaa vierestä, mutta kyselenpä silti.
Jos on koko elämänsä ollut Windows mies ja olisi vihdoin kokemassa valaistuksen ja siirtymässä Maciin ilman minkäänlaista etukäteiskosketusta siihen niin mitä pitäisi huomioida? Mitkä asiat ovat erilailla? Mitkä paremmin, mitkä huonommin? Mitä pitäisi pelätä tässä muutoksessa ja mitä odottaa? Onko mitään toimenpiteitä joita pitäisi tehdä ennen vaihtoa? Ja..niin..kaikkea hyödyllistä asiaan liittyen arvostaisin.
Vielä tuosta bootcampista, kelpaa varmaan ihan ennaltahankittu Home versio notta ei uutta tarvitse ostella?
Minä, pokeri ja pala elämää - Difflerin blogi
- Diffler
Diffler kirjoitti:Nyt menee ehkä vähän liikaa vierestä, mutta kyselenpä silti.
Macin käyttöliittymä on hieman erilainen, omasta mielestäni parempi, mutta tietysti makuasia. Siihen kyllä oppii hetkessä. Macissä useimpien ohjelmien asentaminen on todella helppoa Windowsiin verrattuna. Mac on stabiilimpi. Windowsiin saa enemmän ohjelmia. Macin filosofia perustuu siihen, että tavallaan on vain yhdenlaisia maccejä - ja niiden kanssa kaikki toimii. PC/Windows filosofia taas perustuu siihen, että on kaikenlaisia kokoonpanoja, ja sitten saa taistella driverien ja muun epäolennaisen kanssa.
Vanha Windows käy kyllä bootcampin kanssa.
Jääräpäisen, vittumaisen ja pikkusieluisen juopon ja foorumin rappion tiivistymän matkakertomuksia
-

hauturi - Moderaattori
Njoo, eli parempaan päin tosiaan. Vaikutat kyllä niin puristilta, että ei voi uskoa mitään mitä sanot! ...noei, kiitän. Onkohan mäkissä silti jotain huonoakin? Jos Mac on täydellinen miksi porukka käyttää edelleen PCtä ja Windowsia, vanhasta tottumuksesta? Olen vain usein joutunut pettymään näiden "suurten" vaihdosten kanssa joten en haluaisi pettyä jälleen. Tuo Bootcamp kyllä vaikuttaa ihan hyvältä pelastukselta tähän.
Enää haittaa vain tuo Macin suolainen hinta. Mukavan MacBook Pron saisi $2400 joka on siellä 1700€ pinnassa. Tämä tulisi tosiaan jenkeistä ja mietiskelenkin että miten jenkkikaupasta tilaaminen onnistuu kun suomestakin saa, vaikkakin yli 700€ kalliimpana. Tullien jne lisäksi mietityttää vähän suomen ja jenkkilän erot sähköjne järjestelyissä sekä myös kieli (näppis) ja ohjelmistoyhteensopivuudessa. Toimiiko sieltä tilattu läppäri ilman lisäostoksia euroalueellakin, voiko sen vain lykätä kiinni seinään? Paljonko tulee kaikenlaisia maksuja kuljetuskustannusten päälle jos lähtee tilaamaan? Näppistä ei varmaan saa eurooppalaisena (ä), mitenkäs tällaisen kanssa voi elää? Ohjelmistoissa ei nyt pitäisi olla mitään erikoista, varmistanpa vain.
Enää haittaa vain tuo Macin suolainen hinta. Mukavan MacBook Pron saisi $2400 joka on siellä 1700€ pinnassa. Tämä tulisi tosiaan jenkeistä ja mietiskelenkin että miten jenkkikaupasta tilaaminen onnistuu kun suomestakin saa, vaikkakin yli 700€ kalliimpana. Tullien jne lisäksi mietityttää vähän suomen ja jenkkilän erot sähköjne järjestelyissä sekä myös kieli (näppis) ja ohjelmistoyhteensopivuudessa. Toimiiko sieltä tilattu läppäri ilman lisäostoksia euroalueellakin, voiko sen vain lykätä kiinni seinään? Paljonko tulee kaikenlaisia maksuja kuljetuskustannusten päälle jos lähtee tilaamaan? Näppistä ei varmaan saa eurooppalaisena (ä), mitenkäs tällaisen kanssa voi elää? Ohjelmistoissa ei nyt pitäisi olla mitään erikoista, varmistanpa vain.
Minä, pokeri ja pala elämää - Difflerin blogi
- Diffler
Diffler kirjoitti:Vaikutat kyllä niin puristilta, että ei voi uskoa mitään mitä sanot!
On erittäin viisasta olla uskomatta mitä sanon. Purismista sen verran, että omia tietokoneita minulla on ollut n. 25 vuotta; pari vuotta kone oli C64, pari vuotta "ei-IBM-yhteensopiva" PC (DOS) ja runsaat 20 vuotta erilaisia PC:itä (DOS & Windows & Linux & Unix). Ensimmäisen Macin sain runsas kk. sitten. Windows PC:itä talossa on edelleen kolme kappaletta, ja vain yksi Mac.
Edit: Sen verran puristi olen, että vaikka (tai ehkä juuri sen takia) Windows-historiaa on tuonkin verran, niin olen sitä mieltä, että Windows ei ole käyttöjärjestelmä, vaan kauhea hack, Unix & Linux (ja siten myös Macin OsX) ovat oikeita käyttöjärjestelmiä.
-

hauturi - Moderaattori
Googlasin otsikon asiaa itsekin n. vuosi sitten ja törmäsin tähän saittiin:
http://www.compatiblepoker.com/
Tuolla on listattu kaikki(?) Macissa toimivat clientit ja saitit arvosteluineen.
Tuolla on listattu kaikki(?) Macissa toimivat clientit ja saitit arvosteluineen.
- tsilven
tsilven kirjoitti:Googlasin otsikon asiaa itsekin n. vuosi sitten ja törmäsin tähän saittiin:
Kaikkia tuolla ei ole lähelläkään. Nopealla vilkaisulla näkyi myös olevan useita asiavirheitä, joten kannattanee ottaa tapauskohtaisesti selvää toimiiko vai ei.
"Miten perkeleessä Gold on ylipäänsä päässyt noihin geimeihin. Siis mistä rahansa saanu? Uskomattoman kökköä peliä." - S-D
Ongame converter
Ongame converter
- savumuikku
- Moderaattori
Tarkoitatko, että vielä löytyy natiiviclient, jota tuolla ei mainita? Pokerroom-skinejä tms. varmaankin puuttuu.
Täytyy tunnustaa, että itse en ole koittanut noita natiiviclienttejä ollenkaan, vaan olen pelannut VMWaren tai Parallelsin alla Windowsilla.
Pokerroomin javaclientit toki toimivat selaimen kautta ja Pacificin Flash-clienttikin toimi ainakin ennen kun Pacific päivitteli softaansa.
Täytyy tunnustaa, että itse en ole koittanut noita natiiviclienttejä ollenkaan, vaan olen pelannut VMWaren tai Parallelsin alla Windowsilla.
Pokerroomin javaclientit toki toimivat selaimen kautta ja Pacificin Flash-clienttikin toimi ainakin ennen kun Pacific päivitteli softaansa.
- tsilven
tsilven kirjoitti:Tarkoitatko, että vielä löytyy natiiviclient, jota tuolla ei mainita? Pokerroom-skinejä tms. varmaankin puuttuu
Valitettavasti toisinpäin. Party on vetänyt natiiviclienttinsä pois ajat sitten, ja AP:n väitetään tarjoavan natiivia, vaikka kyseessä on tavanomainen webbiclientti.
Ongame converter
Ongame converter
- savumuikku
- Moderaattori
onkos kellään tietoa miten nykyään toi mac poker pro pelittää ja onko siitä tullut jotain uutta versiota.,
ostin sen itelle parivuotta sitte pokerroomille mutta pokerroom lopetti yhteis työn kyseisen lafkan kanssa,
musta vähän hölmö systeemi siin mieles ,et joka saitille se piti ostaa erikseen ,.vai onko siihen tullut jotain uudistusta
ostin sen itelle parivuotta sitte pokerroomille mutta pokerroom lopetti yhteis työn kyseisen lafkan kanssa,
musta vähän hölmö systeemi siin mieles ,et joka saitille se piti ostaa erikseen ,.vai onko siihen tullut jotain uudistusta
- FLIP-FLOP
Diffler kirjoitti:Njoo, eli parempaan päin tosiaan. Vaikutat kyllä niin puristilta, että ei voi uskoa mitään mitä sanot! ...noei, kiitän. Onkohan mäkissä silti jotain huonoakin? Jos Mac on täydellinen miksi porukka käyttää edelleen PCtä ja Windowsia, vanhasta tottumuksesta? Olen vain usein joutunut pettymään näiden "suurten" vaihdosten kanssa joten en haluaisi pettyä jälleen. Tuo Bootcamp kyllä vaikuttaa ihan hyvältä pelastukselta tähän.
Enpäs tiedä onko tämä enää ajankohtainen, mutta vastataan silti kun siihen satuin törmäämään...
Eli ymmärtääkseni et voi tilata jenkkien apple storesta, koska suomella on oma lokaali apple store. Eli mikäli haluat dollarilla ostaa niin sitten paikan päälle tai eBay. Ja jos tilaat kaupasta uuden eu:n ulkopuolelta niin tulli todennäköisesti lätkäsee alvin päälle. Jos siis tietävät mitä paketissa on..
Vaikka kone on ostettu mistä niin OS X sisältää Aina kaikki kieliversiot. Eli Suomen kieli löytyy myös ulkomailta osteuista koneista. Kun valitset suomen kielen käyttiksestä niin se mouttaa näppiksen myös.. Toki Ä:tä ja Ö:tä ei ole merkattu näppikseen, mutta samoista nappuloista ne tulevat.
Laturin kanssa tarvitset adapterin jotta se töpseliin sopii...
It Gives A Man New Outlook - Cadillac
- zackie
Macissä viruksettomuus on käsittääkseni positiivinen ominaisuus PC:hen verrattuna. Koskaan ei oo tullu ainuttakaan virusta mulla vastaan. Olen antanut itseni ymmärtää, että PC-käyttäjillä ne ovat ikuinen pain in the ass.
Pokerstarsilla on ollu jo jonkin aikaa macciclientti beta-versiona, joka on mulla toiminu täydellisesti. Fulltiltin clientin kanssa ainoat ongelmat ovat olleet disconnectoituessa. Yhteyden löydyttyä tietokoneelle clientti jatkaa ainakin mulla useimmiten konnektion etsimistä loputtomiin, ja sit on pakoitettava ohjelma lopettamaan(valikkoon ei pääse käsiksi) ja avattava se uudestaan.
Macin huono puoli on ainakin se, että itse olen löytänyt vain yhden trackerin(tai miksikä noita apuohjelmia yleisesti kutsutaan), joka toimii macilla(macpokerpro). Eikä se ainakaan mulla edes toiminu. Tai sit en vaan osannu käyttää sitä...
Ja tietenkin huonoa on se, että monilla saiteilla ei voi pelata ollenkaan. Mutta toi ongame-fulltilt-pokerstars on ihan riittävän kattava kolminaisuus ainakin mulle.
Uuden imacin loppuvuodesta ostettuani suunnittelin pelaavani ton bootcampin kautta. Kuitenkaan en ole saanut vielä tähän mennessä windowsia hankittua, ja alan enemmän ja enemmän kallistua sille kannalle, etten sitä välttämättä tarvitsekaan.
Pokerstarsilla on ollu jo jonkin aikaa macciclientti beta-versiona, joka on mulla toiminu täydellisesti. Fulltiltin clientin kanssa ainoat ongelmat ovat olleet disconnectoituessa. Yhteyden löydyttyä tietokoneelle clientti jatkaa ainakin mulla useimmiten konnektion etsimistä loputtomiin, ja sit on pakoitettava ohjelma lopettamaan(valikkoon ei pääse käsiksi) ja avattava se uudestaan.
Macin huono puoli on ainakin se, että itse olen löytänyt vain yhden trackerin(tai miksikä noita apuohjelmia yleisesti kutsutaan), joka toimii macilla(macpokerpro). Eikä se ainakaan mulla edes toiminu. Tai sit en vaan osannu käyttää sitä...
Ja tietenkin huonoa on se, että monilla saiteilla ei voi pelata ollenkaan. Mutta toi ongame-fulltilt-pokerstars on ihan riittävän kattava kolminaisuus ainakin mulle.
Uuden imacin loppuvuodesta ostettuani suunnittelin pelaavani ton bootcampin kautta. Kuitenkaan en ole saanut vielä tähän mennessä windowsia hankittua, ja alan enemmän ja enemmän kallistua sille kannalle, etten sitä välttämättä tarvitsekaan.
-

RectalRash - Viestit: 2019
- Lempipeli: Triple draw lowball
- Lempipelin koko: Heads-up
En ole itse missään vaiheessa ollut kiinnostunut noista natiiviklienteistä, kun siinä menettää trackerin. Ennemmin ajan parallelsin tai vmware fusionin kautta windowsia.
Silloin toimii kaikki (paitsi 3D:tä käyttävä PKR), ja on käytettävissä kaikki halutut trackerit + niiden apuohjelmat.
Kivana bonuksena on se, että on pokerille pyhitetty (virtuaali)kone, jolla ei tule tehtyä mitään muuta, niin se pysyy puhtaana.
Silloin toimii kaikki (paitsi 3D:tä käyttävä PKR), ja on käytettävissä kaikki halutut trackerit + niiden apuohjelmat.
Kivana bonuksena on se, että on pokerille pyhitetty (virtuaali)kone, jolla ei tule tehtyä mitään muuta, niin se pysyy puhtaana.
- hlehto
Paluu Laitteistot / ohjelmistot